camilla68
Tacksam om någon skulle kunna hjälpa och tala om vad detta är för buske?
Tack på förhand.
Aqvakul
Spirea av något slag....
camilla68
Ingen som har ett mer specifikt svar?
Tycker jag har letat på spirea men inte hittat någon som
har sådana blad.
Aqvakul
Jag är ganska säkerpå spirea och måste jag gissa på specifik art så blir det Spiraea x Vanhottei. Problemet är när du letar bland bilder så koncentrerar de sig på blomningen. Något som du kan testa är att bryta av det yttersta på ett skott, det ska knäckas lätt och skottet ska kännas vedartat.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 23-08-2010, 20:25) *
Jag är ganska säkerpå spirea och måste jag gissa på specifik art så blir det Spiraea x Vanhottei. Problemet är när du letar bland bilder så koncentrerar de sig på blomningen. Något som du kan testa är att bryta av det yttersta på ett skott, det ska knäckas lätt och skottet ska kännas vedartat.

Jag håller med, det ser ut som bukettspirea, men glöm inte "u" i Vanhouettei för då blir det svårt att googla
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 23-08-2010, 20:33) *
Jag håller med, det ser ut som bukettspirea, men glöm inte "u" i Vanhouettei för då blir det svårt att googla

Måste du avslöja för de nya att jag är ordblind? sad.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 23-08-2010, 20:38) *
Måste du avslöja för de nya att jag är ordblind? sad.gif

Jag lät din särskrivning tidigare i kväll passera wink.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 23-08-2010, 20:40) *
Jag lät din särskrivning tidigare i kväll passera wink.gif

Hyggligt! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon