Full version: Växtmarknad
Jan Lindgren
Hej!
De västsvenska kretsarna i STA ska ha växtmarknad den 28 augusti kl 11.00 på Almenäs badplats i Borås. Gå in på STAs hemsida för ytterligare infomation.
STAs växtmarknader är ställlet där man hittar alla lite ovanligare växterna till vettiga priser. Jag har aldrig var på just den västsvenska marknaden men den här gången ska jag försöka åka dit för att handla och sälja. Jag kommer huvudsakligen att ha med mig surjordsväxter.
MVH
Jan Lindgren
Alexander-VG-zon3
det var ju nära och bra, får se om jag åker ditt.
Gunilla T
Ta tillfället i akt ni som kan - en chans att hitta växter som inte finns i varje trädgård. Jag skulle mer än gärna komma men det är för långt borta.
Olle A
Kan bara instämma, detta bör ni inte missa om ni har möjlighet. Förra året var jag på de västsvenska kretsarnas marknad i Uddevalla, som var den största växtmarknaden jag har varit på med ett mycket intressant och varierat sortiment. I år kan jag tyvärr inte komma, eftersom Borås är för långt bort för mig som inte kör bil.

Olle
Jan Lindgren
Hej!
Hade några danskar på besök idag. En av dem kommer att köra upp till Borås och ha med sig en massa intressanta surjordsväxter. De brukar vara med på marknaderna i Alnarp så jag vet att de har en mycket bra kvalité på sina växter.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon