Solstorm
Här är det rena höststormen trots att det bara är augusti. Regn och stormvindar. Tänker på det mörker som ska komma och att man ska orka ta sig genom det. Det finns ju ett sätt:

CITAT (kerstin z5-6 @ 12-08-2010, 22:58) *
vem orkar vara frisk.. frö är ju det som tar en genom vintern hua

Fröbytarkedja är verkligen något som är positivt den mörka tiden på året. Kommer Margith att starta några kedjor i år också tro? Jag tror inte jag får ihop 20 sorter att starta med men kan bidra med påsar till starten ifall Margith eller någon annan startar. Det är ju många frön som inte är mogna ännu men det tar kanske lite tid innan kedjan kommer igång och de senare fröerna kan ju vara med på varv två ifall det blir flera varv.
(Kanske är det himla ofint att föreslå något som någon annan ska göra?)
Margith
Joh, det är faktiskt himla ofint att sparka mig i rumpan på det där viset a0a.gif Men det kanske behövs? tongue.gif

Självklart ska vi köra fröbytarkedjor i år igen. Hur ska vi annars överleva vintern -cry-.gif

Men det är bara augusti ännu.
Förra året startade jag kedjorna i slutet av september.

Själv har jag tillbringat min lunchrast med att plocka fröer i trädgården. Jag har så det räcker till varv 1, om det inte blir mer än 3 kedjor.

Jag återkommer snart med en egen tråd om det här smile.gif

Solstorm
Margith, du får en stor köss av mig kiss.gif

Eller var det Fröplantan vi skulle kalla dig?
Moderplantan såklart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon