LindaA
Jag är lite nyfiken på om någon vet bra butiker för att köpa krukväxter över internet? Om ni gjort det, har det gått bra, är växterna okej när de kommer?

Jag tycker det har varit svårt att hitta roliga och bra växter i butik här, tänkte att det kunde finnas större utbud på nätet...eller?
Åsa, mälardalen zon 2
Tror inte det finns någon som säljer ett brett utbud krukväxter via postorder. Det som finns är ex. Rockdala som säljer en massa Fuchsior och Pelargoner fast det kanske inte var vad du hade tänkt dig.

Det man kan göra är att köpa frö till div. krukväxter från firmor som Impecta och Rara växter.

Växter som inte kan frösås kan man hitta som sticklingar (rotade + orotade), knölar, lökar mm. till det mest skiftande sorter på köp, byt och säljsidor ex. denna:

http://www.odla.nu/shop/annons.pl?goto=Any
Smed
Jag har handlat mycket växter över internet, främst från tyskland. Nu ska det sägas att jag mycket hellre skulle handla i butik, men eftersom mitt intresse är köttätande växter så måste jag söka mig utomlands. Jag har aldrig fått dåliga växter eller känt mig lurad på något sätt. Vissa leverantörer sänder alltid växterna "bare roted", alltså bara själva plantan utan kruka eller media. Dessa klarar sig i allmänhet lika bra som de plantor man får i kruka. Paketen går express och är vanligtvis framme på 2-3 dagar. Dessa internetbutiker sänder dock aldrig plantor vintertid av förklarliga skäl och utbudet på sidorna är dåligt just denna årstid. De jag kan rekommendera är;
Plantarara, mest köttätare, men även en hel del andra intressanta växter och fröer.
Wistuba Nurseries, I stort sett bara köttätare, TC-plantor.

/Smed
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon