Peztis
Satt och nöjestittade på Tradera just nu och hittade denna annons:
http://www.tradera.com/auction/viewitempag...x?aid=116657457

För mig är det där ogräs, vet inte heller vad de heter. OK, de är rätt vackra och särskilt när de blommar tillsammans med prästkragarna.

Fast att jag skulle kunna sälja dem på Tradera - den tanken har aldrig slagit mig! Det roliga är ju att det även finns en köpare! biggrin.gif
Man kanske skulle inventera sitt ogräs!
DykUnderYtan
Kanske skulle lägga ut lite kirskålsplantor, frön och och rötter... de bildar ju en fin grön yta och vackra vita blommor... tongue.gif
Red Top
Tycker det ser ut som färgkulla. En rätt vacker vild ört, som brukar dyka upp i vår trädgård då och då.

Visst är det väl så att alltng går att sälja med mördande reklam. giggle.gif
Peztis
Färgkulla... Där ser man, då var inte den här dagen bortkastad! Tack!
Rihane
Varför gräva upp plantorna själv? Kirskål är ätbart.
Anordna självplock istället bland kirskålen rolleyes.gif
DykUnderYtan
CITAT (Rihane @ 25-08-2010, 17:02) *

Aha, bra där! En alldeles strålande bra idé, ska tänka på det till våren. biggrin.gif
Katie
Sök på Kirskål på Tradera. Såg nån brokig variant där för ett tag sen.

I hundgården har jag hur mycket kirskål som helst. Jag släpper in ett par får där med jämna mellanrum. De äter rent då ogräset är en favorit på menyn.
Kryddan03
CITAT (Rihane @ 25-08-2010, 17:02) *

rotfl.gif Smart!
Jultorpet
Blev nästan rädd att du hittat någon av mina annonser! sweatingbullets.gif

Neej då, har nog inget ogräs ute där nu, fast det är ju olika åsikter om vad som är ogräs också. Har inte haft varken praktlysing eller pärleternell ute i år. De växer så fort så de blir jobbiga att packa och dessutom gick de inte särskilt bra förra året heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon