Full version: TV via bredbandet
Bee
Är det ngn här på Odla som har tv via bredbandet? Hur funkar det?
Vi har ADSL över telefonen och så såg vi ett erbjudande från Bredbandsbolaget om att ta ett tv-paket från dom. Går det trådlöst via routern till tv:n då? Maken blev intresserad eftersom han vill ha den här fotbollskanalen som Viasat tagit över från Canal Digital. Ok, det är inte kanalen, det är Premier League det handlar om, den engelska "allsvenskan" om jag förstått det rätt.
Vi kan inte ha en parabol till så om det funkar via bredbandet så vore det ett bra alternativ.
Huggorm
Jag har TV via bredbandet, och har haft i tre år nu. Det har fungerat alldeles utmärkt hela tiden. Men jag har 100Mbit fiber, jag vet inte om det går på ADSL bredband. Rörliga bilder kräver ju ganska stora datamängder.
Bee
CITAT (Huggorm @ 25-08-2010, 19:38) *
Jag har TV via bredbandet, och har haft i tre år nu. Det har fungerat alldeles utmärkt hela tiden. Men jag har 100Mbit fiber, jag vet inte om det går på ADSL bredband. Rörliga bilder kräver ju ganska stora datamängder.

Oj, vårt bb ligger runt 12! Det kanske inte är ngt att tänka på då...
malcolm
Jag har ADSL-bredband från Telia via det vanliga telefonjacket och även bredbands-TV mha. detta och det fungerar alldeles utmärkt med perfekt bild och ljud. Det är dock inte trådlöst utan jag har en kabel från modemet till digitalboxen som står på en hylla under TV:n i mitt rum. Nu är det dock ingen längre sträcka eftersom mitt rum ligger vägg i vägg med datarummet, jag har kopplat en sk. videosändare till boxen för att kunna se bredbands-TV även i vardagsrummet och har två fjärrkontroller, en i mitt rum och en i vardagsrummet och det fungerar perfekt. En fördel med Telias bredbands-TV är att man även har tillgång till en minst sagt välfylld videobutik där man kan hyra filmer via fjärrkontrollen.
Gossen Ruda
Har provat på mitt ADSL men slopade det, för mycket störningar. Tröttnade på att se en massa fyrkanter i bilden och tillfälliga stopp. Nu vet jag att telekablarna inte är för fräscha och det är ett par km till stationen vilket kanske spelar in.
Anma
Hos oss fungerar TV, bredbandtelefoni och internet via telenätet klockrent. Har telia. Hade boxer TV förut, det var fullt med störningar.
Bee
Så för några funkar det! Vi får kolla mera på detta. Vi kan iofs ha kabel men den blir lååång. Vill helst ha trådlöst, "sladdallergiker" som jag är smile.gif
mamamaggan
Har TV , Internet och IP-telefoni via bredband från Telia men vi har fiber , hastighet 100/10 , och det fungerar suveränt för det mesta.

Förut hade vi TV och Internet via ADSL , hastighet 24 Mbit , och det fungerade bra. TV:n stal c:a 3 Mbit men ska man inte ladda hem stora saker så ...............................
Carl
Ladda ner detta program och testa din hastighet!

http://www.bredbandskollen.se/oldVersion.html
Meriona
Har haft Telias TV via bredband (6-8 Mbit) i flera år, det funkar alldeles utmärkt, har aldrig nånsin märkt att TV:n skulle sinka. Aldrig några blippar och extremt sällan avbrott (1 gång på två år kanske?). Inte trådlöst men det funkar säkert lika bra.

Bredbandsbolaget har jag ingen erfarenhet av annat än kompisar som haft vanligt bredband via dem och varit fullkomligt rabiata på att det varken funkat eller gått att få hjälp. Men det var ett par år sen, de kanske har bättrat sig.
xlxl67
...
Carl
Kan man få HD tvn genom bredband?
mamamaggan
Vi har en kanal med HD via vårt bredband , via fiber då alltså .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon