|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
CITAT (Huggorm @ 28-08-2010, 16:11)  Naturligtvis måste vi hjälpa dom, det är nog alla överens om. Det som partierna bråkar om är ersättningsnivåerna. Men DU sa ju att man kunde spara till detta själv. Har du glömt det? Dessutom hjälper denna regerings politik inte alla sjuka. Det finns exempel bara i denna tråd där man blivit utförsäkrad utan någon ersättning alls.
Anki på Öland
28-08-2010, 15:42
CITAT (Cacki @ 28-08-2010, 15:59)  .............. Varför valde du att jobba deltid, Anki? Du kanske helt enkelt valde att bli sjuk istället för att jobba heltid?............... Nej jag valde att jobba deltid därför att jag var ensamstående med 2 barn och tyckte att dom behövde mig mera än arbetsplatsen. Vi valde tillsammans att leva på en lägre inkomst och anpassa oss efter det. När barnen blev större och flyttade valde jag att jobba heltid igen, jobbar inom vård- och omsorg så jag vet hur dåligt med fasta heltidstjänster det finns och även hur låga lönerna är. Mina sjukdomar valde jag inte, dom fick jag ändå..... men tack vare att jag är van att leva på lite så klarar jag mig bra nu trots att jag har sjukbidrag och bara kan jobba halvtid. Anki
Åsa, mälardalen zon 2
28-08-2010, 16:06
Har ni inte glömt någonting?, det var faktiskt Socialdemokraterna som stiftade de hårdare reglerna för försäkringskassan och det var de som införde arbetslinjen, enda skillnaden vara att de aldrig tryckte på försäkringskassorna om att de måste sätta reglerna i arbete och det var många försäkringskassor som struntade i reglerna, så Alliansen gjorde ju i stort sett bara så att de tryckte på att man måste följa de regler som är satta + hårdnade till reglerna lite grann.
Sossarnas enda lösning på allt är ju att höja skatterna, de verkar ju inte fatta att man måste få in mera pengar till sverige för att man ska kunna ha sån lyx som att alla får bidrag då de är sjuka, arbetar inte svenska folket hårt för att få in pengar till landet så får vi snart samma sociala välfärd som ett U-land för man kan inte ge folk pengar som inte finns.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-08-2010, 17:06)  Har ni inte glömt någonting?, det var faktiskt Socialdemokraterna som stiftade de hårdare reglerna för försäkringskassan och det var de som införde arbetslinjen, enda skillnaden vara att de aldrig tryckte på försäkringskassorna om att de måste sätta reglerna i arbete och det var många försäkringskassor som struntade i reglerna, så Alliansen gjorde ju i stort sett bara så att de tryckte på att man måste följa de regler som är satta + hårdnade till reglerna lite grann.
Sossarnas enda lösning på allt är ju att höja skatterna, de verkar ju inte fatta att man måste få in mera pengar till sverige för att man ska kunna ha sån lyx som att alla får bidrag då de är sjuka, arbetar inte svenska folket hårt för att få in pengar till landet så får vi snart samma sociala välfärd som ett U-land för man kan inte ge folk pengar som inte finns. "Hårdnade till reglerna lite grann". Ja, tillräckligt för att det skulle bli alldeles för mycket. Ser man historiskt så har socialdemokraterna klarat att regera alldeles galant utan att göra Sverige till ett U-land.
Åsa, mälardalen zon 2
28-08-2010, 16:18
CITAT (Anma @ 28-08-2010, 17:10)  "Hårdnade till reglerna lite grann". Ja, tillräckligt för att det skulle bli alldeles för mycket. Ser man historiskt så har socialdemokraterna klarat att regera alldeles galant utan att göra Sverige till ett U-land. Javisst klarade de det förut de LÅNADE ju pengar till det mesta, men lånade pengar ska betalas tillbaka med ränta. Ungefär som att ta sig ur en penningknipa med SMS-lån, funkar för stunden men ingen bra strategi för långvarig ekonomisk hållbarhet
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-08-2010, 17:18)  Javisst klarade de det förut de LÅNADE ju pengar till det mesta, men lånade pengar ska betalas tillbaka med ränta. Ungefär som att ta sig ur en penningknipa med SMS-lån, funkar för stunden men ingen bra strategi för långvarig ekonomisk hållbarhet Så under nästan 100 år av socialdemokratisk styre har Sverige klarat sig med bara tur? Genom alla kriser och goda tider? Minns du hur det var förra gången moderaterna styrde? Minns du hurdana statsfinanser de tog över för fyra år sedan?
*Stintan*
28-08-2010, 16:39
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-08-2010, 17:06)  Har ni inte glömt någonting?, det var faktiskt Socialdemokraterna som stiftade de hårdare reglerna för försäkringskassan och det var de som införde arbetslinjen, enda skillnaden vara att de aldrig tryckte på försäkringskassorna om att de måste sätta reglerna i arbete och det var många försäkringskassor som struntade i reglerna, så Alliansen gjorde ju i stort sett bara så att de tryckte på att man måste följa de regler som är satta + hårdnade till reglerna lite grann.
Sossarnas enda lösning på allt är ju att höja skatterna, de verkar ju inte fatta att man måste få in mera pengar till sverige för att man ska kunna ha sån lyx som att alla får bidrag då de är sjuka, arbetar inte svenska folket hårt för att få in pengar till landet så får vi snart samma sociala välfärd som ett U-land för man kan inte ge folk pengar som inte finns. Men man kan sänka skatterna för de rikaste med pengar som man lånat samt tagit från sjuka och arbetslösa?
Sossarnas enda lösning på allt är ju att höja skatterna, de verkar ju inte fatta att man måste få in mera pengar till sverige för att man ska kunna ha sån lyx som att alla får bidrag då de är sjuka, arbetar inte svenska folket hårt för att få in pengar till landet så får vi snart samma sociala välfärd som ett U-land för man kan inte ge folk pengar som inte finns. Minnet är väl aldrig så kort som när det gäller politik, rätt märkligt kan man tycka att de röd/gröna nu använder sitt eget förslag att slå sina politiska motståndare i huvudet med, men det är ju inte första gången. Sen tycker jag att vi alla har ett ansvar för oss själva, är det så att vi inte kan/vill leva på de ersättningar den allmänna sjukförsäkringen ger så kan vi ju faktiskt teckna privata inkomstbortfallsförsäkringar/sjuk- försäkringar som en extra trygghet vid sjukdom/arbetoförmögenhet. Gita
CITAT (Gita @ 28-08-2010, 18:04)  Minnet är väl aldrig så kort som när det gäller politik, rätt märkligt kan man tycka att de röd/gröna nu använder sitt eget förslag att slå sina politiska motståndare i huvudet med, men det är ju inte första gången.
Sen tycker jag att vi alla har ett ansvar för oss själva, är det så att vi inte kan/vill leva på de ersättningar den allmänna sjukförsäkringen ger så kan vi ju faktiskt teckna privata inkomstbortfallsförsäkringar/sjuk- försäkringar som en extra trygghet vid sjukdom/arbetoförmögenhet. Gita Tanken är ju bra, men alla har faktiskt inte råd med försäkringar för hundratals kronor per år. Dessutom har i varje fall inte jag hittat en försäkring som täcker inkomstförlust livet ut ifall man skulle bli arbetsoförmögen för livet. Du kan ju visa på en sådan till mig om sådana finns. Jag har heller inte klagat på nivån på de allmänna försäkringarna, däremot på att sjuka människor får ingen ersättning alls för att de varit sjuka för länge. Det är de människor jag kämpar för.
Aqvakul
28-08-2010, 17:59
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-08-2010, 17:18)  Javisst klarade de det förut de LÅNADE ju pengar till det mesta, men lånade pengar ska betalas tillbaka med ränta. Ungefär som att ta sig ur en penningknipa med SMS-lån, funkar för stunden men ingen bra strategi för långvarig ekonomisk hållbarhet Det är faktiskt borgerliga regeringar som lånat i särklass mest och drivit upp statsskulden... (1976-82 och 1991-94)...
Huggorm
28-08-2010, 18:15
CITAT (Anma @ 28-08-2010, 17:10)  Ser man historiskt så har socialdemokraterna klarat att regera alldeles galant utan att göra Sverige till ett U-land. Framgångarna berodde på att Sverige kom intakt ur andra världskriget, och kunde exportera byggmaterial till återuppbyggnaden av Europa. Försäljningen av järnmalm hjälpte till både efter och under andra världskriget.
CITAT (Huggorm @ 28-08-2010, 19:15)  Framgångarna berodde på att Sverige kom intakt ur andra världskriget, och kunde exportera byggmaterial till återuppbyggnaden av Europa. Försäljningen av järnmalm hjälpte till både efter och under andra världskriget. Efter andra världskriget då, det kriget tog slut 1945 om jag inte missminner mig.
Huggorm
28-08-2010, 18:29
CITAT (Anma @ 28-08-2010, 19:19)  Efter andra världskriget då, det kriget tog slut 1945 om jag inte missminner mig. Ja, och sedan tog det 20-30 år innan Europa var någorlunda uppbyggt. Särskilt sextiotalet kunde vi exportera hur mycket som helst. Men sedan tog det slut, vilket alla nedlagda industrier runt om i landet vittnar om.
Åsa, mälardalen zon 2
28-08-2010, 18:38
Japp det är ju lätt att regera och dela ut bidrag då det rullar in pengar om det gjorde efter anra världskriget och några årtionden efter. Ju mindre pengar som rullar in desto mer eget ansvar för sin försörjning måste man ta.
Själv är jag inte rik lever på runt 7000kr i månaden och hör till den allra mest diskriminerade folkgruppen bland studenter = mellan 29-65 år utan barn för de har inte rätt till bostadsbidrag eller något annat ytterligare bidrag utöver studiebidraget jag kan ta lån men det vill jag inte och jag har alltid haft ett sparande på runt 1000kr i månaden oavsett ifall jag varit arbetslös eller ej så jag har alltid en buffert att ta till det är mitt eget ansvar att kunna försörja mig inte staten och skattebetalarna, det var ju jag som ville studera. Jag valde att studera för att jag kände att jag nog inte håller mig frisk på den typen av arbetsplats jag hade = har man en arbetsplats med hög risk för utbrändhet, sjukdom etc. så kan man ta eget ansvar att välja om man vill ha den framtiden med ev. arbetsoförmögenhet eller byta arbetsplats (själv kämpar jag för rätten att få jobba så länge man vill, jag vill inte gå i pension jag försöker välja ett yrke jag kan tycka är kul som jag kan jobba länge med, och vi i min åldersgrupp kommer nog aldrig ha råd att ta pension iallafall allt har gått åt i form av olika bidrag, och pensionen ges ju ut i % av BNP så får vi inte in några pengar får man ju knappast någon pension man kan leva på iallafall)
Allt handlar om att skaffa sig en livsstil så man kan klara sig med lite pengar och jag bor ändå i stockholms län där det inte är billigt att bo men jag behöver inte plattv apparater & kabel tv, det går lätt att få en begagnad mobiltelefon från någon som bytt till nyare modell, jag klarar mig utan bil jag kan gå eller cykla de 0,5milen till allmänna kommunikationer, det finns gott om mat i naturen som ingen verkar plocka etc.
Aqvakul
28-08-2010, 18:41
Som sagt var - jag tänker rösta till vänster som jag brukar - i år får MP min röst...
CITAT (Anki på Öland @ 28-08-2010, 16:42)  Nej jag valde att jobba deltid därför att jag var ensamstående med 2 barn och tyckte att dom behövde mig mera än arbetsplatsen. Vi valde tillsammans att leva på en lägre inkomst och anpassa oss efter det. När barnen blev större och flyttade valde jag att jobba heltid igen, jobbar inom vård- och omsorg så jag vet hur dåligt med fasta heltidstjänster det finns och även hur låga lönerna är. Mina sjukdomar valde jag inte, dom fick jag ändå..... men tack vare att jag är van att leva på lite så klarar jag mig bra nu trots att jag har sjukbidrag och bara kan jobba halvtid. Anki All heder åt ditt tankesätt Anki! Vi är nog ganska många med liknande bakgrund och förutsättningar. Jag håller med dej om att bara man skaffar sej bra levnadsvanor från början, så klarar man en hel del. Det vore bara önskvärt att alla tänkte så, även de välbärgade. De har nog lite att lära. När det nu är kristider så borde väl alla vara beredda att dra sitt strå till stacken med det man kan och?inte bara de som har det mest knapert? Nog borde det väl gå avstå från t.ex. skattesänkningar, eller att åtminstone vänta tills krisen är över igen. Inte är det väl försvarbart att dessutom låta de sämre bemedlade få betala den notan också? "Alla ska med", eller hur var det nu igen?
andersen
28-08-2010, 19:33
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 19:41)  Som sagt var - jag tänker rösta till vänster som jag brukar - i år får MP min röst... Jag förstår hur du menar.... men MP är inget vänsterparti det är det partiet som är mest fackfientligt av alla etablerade partier..det partiet vill försämra en mera i LAS mm. För mej är det en gåta att dom får vara med i det röda blocket men det har väl med namnet att göra=rödgröna blocket
Huggorm
28-08-2010, 19:37
CITAT (andersen @ 28-08-2010, 20:33)  Jag förstår hur du menar.... men MP är inget vänsterparti det är det partiet som är mest fackfientligt av alla etablerade partier..det partiet vill försämra en mera i LAS mm.
För mej är det en gåta att dom får vara med i det röda blocket men det har väl med namnet att göra=rödgröna blocket Dom får vara med för att röda blocket skall ha en chans att vinna valet naturligtvis. Sossarna måste samarbeta med någon, och vem skulle dom annars närma sig?
Piccante
28-08-2010, 19:38
CITAT (andersen @ 28-08-2010, 20:33)  Jag förstår hur du menar.... men MP är inget vänsterparti det är det partiet som är mest fackfientligt av alla etablerade partier..det partiet vill försämra en mera i LAS mm.
För mej är det en gåta att dom får vara med i det röda blocket men det har väl med namnet att göra=rödgröna blocket Nu tror jag du blandar ihop MP med Centern?
Huggorm
28-08-2010, 19:42
CITAT (Markus_H @ 28-08-2010, 20:38)  Nu tror jag du blandar ihop MP med Centern? Centern hade visserligen miljöpartiets plats förr i tiden, men sedan gick dom vidare. Kommer MP också att göra det? Ifall rödgröna blocket förlorar valet ett par gånger till kanske dom tröttnar på att vara på förlorarsidan?
andersen
28-08-2010, 19:52
CITAT (Markus_H @ 28-08-2010, 20:38)  Nu tror jag du blandar ihop MP med Centern? Svaret är nej. Varför skulle jag blanda ihop dom partierna?
Vet faktiskt inte var Mp står ideologiskt. Men något vänsterparti i tradionell mening är det ju inte. Men om man lämnar riksplanet så är det väl mer regel än undantag att partier samarbetar oavsett ideologi. Och där dom samarbetar bäst är säkert där ideologin inte styr besluten i första hand, utan kommunen i stort avgör besluten.
CITAT (Huggorm @ 28-08-2010, 20:42)  Centern hade visserligen miljöpartiets plats förr i tiden, men sedan gick dom vidare. Kommer MP också att göra det? Ifall rödgröna blocket förlorar valet ett par gånger till kanske dom tröttnar på att vara på förlorarsidan? Visst är det så, rent ideologiskt ligger ju MP till höger om mitten. Det är väl helt enkelt så att Alliansen inte behöver dem på samma sätt som de tynande röda gör. Gita
Jag suddade ut det jag tänkte skriva för det var nog bäst så. Fascinerande hur kort och skevt folk tänker och argumenterar ibland men ännu mer fascinerande att du orkar ta diskussionen Markus H  Kämpa på!
Knasen05
28-08-2010, 22:39
Moderat såklart.
Märk mina ord !vi kommer att få en borgelig regering igen,ingen vill ha höjda skatter som förstör arbetsmarknaden,Marknadsekonomin är den som bär Sverige,egna företagare som skapar jobb för alla som vill jobba !utan egna företagare så får vi inga jobb.
Bengalow
28-08-2010, 22:49
Så klok du är Motti! Har du läst facit nu igen? Och vilka kloka meningar du har om livet! Och om det inte funnits arbetare - vad fan hade ni då gjort? Och han som skrev "moderat såklart" - vilket passande namn du tagit dig - knasen - perfekt!!
Knasen05
28-08-2010, 23:13
CITAT (Bengalow @ 28-08-2010, 23:49)  Så klok du är Motti! Har du läst facit nu igen? Och vilka kloka meningar du har om livet! Och om det inte funnits arbetare - vad fan hade ni då gjort? Och han som skrev "moderat såklart" - vilket passande namn du tagit dig - knasen - perfekt!! Han?? Det verkar som om det är någon annan som inte är så smart.
eftersom jag är 57 år så annser jag att jag gått igenom det mesta med både han och hon,det där med "han "anser jag belyser jusr det där med mansmenthaliteten.En sak vill jag förtydliga !dom som påstår att inte de borgeliga har empati ja då är det bullskitt för det är precis det vi har,att dom som röstar åt vänster skulle ha mer empti ja då är det lika myckety bullskitt där!det mitt hårda liv har lärt mig att det där med empati har inget med politik att göra alls,alla är lika goda kålsupare och alla är lika näriga när det kommer till derat eget.Var och en är sig själv närmast.Var på IKEA i dag !ja där verkade inte den svenska fattigdomen härja kan jag säga alla handlade hej vilt,dottern jobbar där och hur¨många handlar inte på kreditkor då !fast de inte har råd.Vi har världens båsta levnads standard här !har vi glömt bort hur himmla bra vi har det ?Utomlands kallas vi för gnällsverige.
Aqvakul
29-08-2010, 06:23
CITAT (Motti @ 29-08-2010, 00:34)  eftersom jag är 57 år så annser jag att jag gått igenom det mesta med både han och hon,det där med "han "anser jag belyser jusr det där med mansmenthaliteten.En sak vill jag förtydliga !dom som påstår att inte de borgeliga har empati ja då är det bullskitt för det är precis det vi har,att dom som röstar åt vänster skulle ha mer empti ja då är det lika myckety bullskitt där!det mitt hårda liv har lärt mig att det där med empati har inget med politik att göra alls,alla är lika goda kålsupare och alla är lika näriga när det kommer till derat eget.Var och en är sig själv närmast.Var på IKEA i dag !ja där verkade inte den svenska fattigdomen härja kan jag säga alla handlade hej vilt,dottern jobbar där och hur¨många handlar inte på kreditkor då !fast de inte har råd.Vi har världens båsta levnads standard här !har vi glömt bort hur himmla bra vi har det ?Utomlands kallas vi för gnällsverige. Det blev många svepande generaliseringar fram på småtimmarna.
Så har det kommit ännu en opinionsmätning (SIFO)den åttonde i rad som visar på ett ökande försprång för Alliansen, som enligt denna leder med drygt 6 procentenheter och skulle alltså ha en klar egen majoritet om det vore valresultatet. Intressant att notera är att MP och V har backat i de senaste mätningarna. V ligger nu ungefär lika med SD, 4,9 resp 4,6 % av väljarsympatierna. Ingen av dem hör ju heller hemma i en modern demokrati, de är ju bara olika sidor av samma mynt, dvs båda sträva efter den starka staten med minimal självbestämmanderätt för medborgarna.
Hur som helst ser det lovande ut om man får tro på dessa mätningar som väl i stort sett alltid pekat rätt så här nära inpå ett val. Gita
Aqvakul
29-08-2010, 08:36
Var det inte Gunnar Hedlund, den gamle centerledaren, som så ofta upprepade att "man inte ska sälja skinnet förrän björnen är skjuten"? Det är nu valrörelsen startar på allvar. Det är dags att ta diskussionen...
Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga rösterna i de tre valen, kommun,landsting och riksdag. Men jag vet att jag inte vill ha mer egoism och rasism så de flesta av våra riksdagspartier faller bort direkt.
Opinionsmätningar med så stor försprång brukar stämma ganska bra i normala fall, men å andra sidan har opinionsmätningarna denna mandatperiod varit allt annat än normala, så ge upp ska vi rödgröna inte göra.
fuchsian
29-08-2010, 10:30
Tyvärr kan jag nog inte sätta mitt märke i röstlistan för jag är inte hemma i politiken, men jag är åt det blå hållet. Det har jag varit länge, så jag bryr mig inte om dessa depatter när jag ändå vet var jag platsar.... fuchian .....
Nej delar man in människor efter deras politiksa hemvist så har man ett mycket snävt o inskränkt tänkesätt. Visst har vi fördomar, även jag givetvis, men inte bedömmer jag någon efter politisk hemvist i första hand. Nej gör man det så bör man nog skärskåda sig själv i första hand och hur man egentligen ser på andra. Skitstövlar o sympatiska personen finns över hela den politiska skalan. Men rösta vänster gör jag inte.
Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare.
Huggorm
29-08-2010, 13:28
CITAT (Aqvakul @ 29-08-2010, 09:36)  Var det inte Gunnar Hedlund, den gamle centerledaren, som så ofta upprepade att "man inte ska sälja skinnet förrän björnen är skjuten"? Det är nu valrörelsen startar på allvar. Det är dags att ta diskussionen... Ja, än är ingenting säkert. Det finns en massa människor som inte bestämt sig ännu, och dessutom stämmer inte alltid undersökningarna helt heller. Det kan sticka iväg åt vilket håll som helst. CITAT (Nauti @ 29-08-2010, 12:48)  Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare. Nej, i mina ögon är inte minkfrågan tillräckligt viktig för att avgöra valet. Det jag anser viktigast är att staten fortsätter hålla finanserna i strama tyglar, samt att arbetslösheten minskar. I mina ögon är det bara det blå blocket som är ett alternativ då.
CITAT (Aqvakul @ 29-08-2010, 09:36)  Var det inte Gunnar Hedlund, den gamle centerledaren, som så ofta upprepade att "man inte ska sälja skinnet förrän björnen är skjuten"? Det är nu valrörelsen startar på allvar. Det är dags att ta diskussionen... Nej självklart är inget avgjort förrän sista rösten är räknad, men historiskt sätt har nästan alltid de som leder ca i månad före valet också vunnit valet. Personligen tror jag att MP kommer att tappa ytterligare, de brukar vara så att så fort de blir tvingade att uttala sig om annat än miljöfrågor så minskar deras väljarstöd drastiskt Men som sagt, inget är avgjort Gita P.s Aqva, hoppas du klarar att läsa min text med ev språkliga brister utan att återigen ta på dig lärarrocken och trots det helt missa det jag försöker säga.D.s
herkules
29-08-2010, 16:35
CITAT (Nauti @ 29-08-2010, 12:48)  Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare. sverigedemokraterna värnar också djuren väldigt mycket. fast så var det all annan skit de pysslar med ...
Gunilla T
29-08-2010, 16:36
CITAT (Nauti @ 29-08-2010, 12:48)  Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare.
Aqvakul
29-08-2010, 16:45
CITAT (Gita @ 29-08-2010, 16:01)  P.s Aqva, hoppas du klarar att läsa min text med ev språkliga brister utan att återigen ta på dig lärarrocken och trots det helt missa det jag försöker säga.D.s Hur vore det om Gita skulle försöka att hålla isär de olika trådarna. CITAT (Nauti @ 29-08-2010, 12:48)  Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare. Visst är det så!
herkules
29-08-2010, 16:46
CITAT (Mollis @ 27-08-2010, 16:41)  Fy fan vad jag blir trött på såna uttalanden, det märks tydligt att det här är klubben för moderat-hatare. Att bunta ihop alla moderater som giriga, känslokalla individer som går över lik för att sko sig själva tycker jag är så barnsligt. äh, inte är det barnsligt, det är ju sant ju. jag skulle önska att alla alliansväljare fick en släng av någon sjukdom, inte så att de dör utan bara får veta hur det är vara/bli sjuk i alliansens sverige. att bli sjuk utan en penningabuffert är ingen lek idag. säg cancer, lite cellgifter, strålning och all psykisk press, allt tar tid men tid finns det inte, du har så och så många dagar på dig att bli frisk. om du öht får vara sjuk och får sjukpenning vill säga. eller varför inte en krossad arm? samma dag du kommer hem från sjukhuset, nyopererad och jävlig så ringer försäkringskassan och säger att du får inga pengar för du är inte tillräckligt sjuk. det har alliansen bestämt. krossad arm finns liksom inte i listan. jobba med vänster hand för bövelen! att din handkirurg sagt åt dig att du ska rehabiliteras minst 4 månader skiter fk rätt hårt på. för alliansen har talat om för fk att de vet bättre än läkaren. varför det då? jo, för att de sjuka (bland annat) ska betala skattesänkningarna. kom inte och säg att det INTE är så här. man måste vara bra vriden (eller jävligt frisk) för att rösta på alliansen.
bergvallmo
29-08-2010, 16:58
Funderar på att rösta blankt i år!
Aqvakul
29-08-2010, 16:59
CITAT (bergvallmo @ 29-08-2010, 17:58)  Funderar på att rösta blankt i år! Kommer alltid att rösta på något parti, även om jag bara tycker att det är ett uns mindre dåligt än de andra.
Piccante
29-08-2010, 17:07
CITAT (Gita @ 29-08-2010, 16:01)  Nej självklart är inget avgjort förrän sista rösten är räknad, men historiskt sätt har nästan alltid de som leder ca i månad före valet också vunnit valet. Personligen tror jag att MP kommer att tappa ytterligare, de brukar vara så att så fort de blir tvingade att uttala sig om annat än miljöfrågor så minskar deras väljarstöd drastiskt Men som sagt, inget är avgjort Gita P.s Aqva, hoppas du klarar att läsa min text med ev språkliga brister utan att återigen ta på dig lärarrocken och trots det helt missa det jag försöker säga.D.s Där tror jag iofs att du har fel. MP har generellt gynnats av att synas i media och har stort stöd bland förstagångsväljarna (ca 17%) och de är ovanligt många detta valet. Däremot kan det bli ett nollsummespel för de rödgröna då största väljarströmningen till MP är fd socialdemokrater och ju mer Sahlin syns i media ju mer sviker stödet för sossarna. V har knappt ökat alls på senare tid så de ger inget tillskott heller. Men den viktigaste opinionsmätningen är den som sker 19 september. CITAT (andersen @ 28-08-2010, 20:52)  Svaret är nej. Varför skulle jag blanda ihop dom partierna? Det är Centerns signum att vara extremt fackföreningsfientliga.
bergvallmo
29-08-2010, 17:28
CITAT (Aqvakul @ 29-08-2010, 17:59)  Kommer alltid att rösta på något parti, även om jag bara tycker att det är ett uns mindre dåligt än de andra. Tycker det är svårare än någonsin i år. Har alltid vetat vad jag velat, men nu är jag osäker. Avskyr KD i alliansen och gillar inte MP i de rödgröna...
Huggorm
29-08-2010, 17:32
CITAT (bergvallmo @ 29-08-2010, 18:28)  Tycker det är svårare än någonsin i år. Har alltid vetat vad jag velat, men nu är jag osäker. Avskyr KD i alliansen och gillar inte MP i de rödgröna... Välj alliansen då, för KD kommer att få betydligt mindre att säga till om ifall de kommer till makten än vad MP skulle få om oppositionen vinner. Har KD egentligen fått igenom någonting av sina frågor, där de varit oense med resten av alliansen?
Aqvakul
29-08-2010, 17:35
CITAT (bergvallmo @ 29-08-2010, 18:28)  Tycker det är svårare än någonsin i år. Har alltid vetat vad jag velat, men nu är jag osäker. Avskyr KD i alliansen och gillar inte MP i de rödgröna... Den tydliga blockuppdelningen kan naturligtvis ställa till det, om man nu tycker att man samtidigt röstar på tre eller fyra partier och behöver stötta allihop fullt ut. För mig är det precis tvärtom. Jag är i grunden sosse, men klarar inte av Monas lite loja anti-intellektuella stil. Jag röstar på Mp för att jag har stort förtroende för Maria W och gärna ser att alliansregeringen får vila sig ett slag.
Gunilla T
29-08-2010, 17:39
CITAT (Huggorm @ 29-08-2010, 18:32)  Har KD egentligen fått igenom någonting av sina frågor, där de varit oense med resten av alliansen? Jomenvisst..vårdnadsbidrag..eller som det kallas "vård av frisk man i hemmet"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|