KRT
Har ett äppelträd som sjunger på sista versen, och det är bara en tidsfråga innan det dör. Eftersom det står mitt i en stenlagd slänt vill vi inte gräva upp rötter och skada stenläggningen för mycket, men samtidigt vär det trevligt att ha något grönt där. Funderar på om inte en friskt växande klätterros hade varit perfekt där! Men eftersom jag har småbarn vill jag inte ha något med taggar. Helst en lättskött, frisk sort, gärna i vitt eller ljusrosa (inte gult).
Placeringen är i en liten sluttning åt norr men söder i trädgården. Där är sol på förmiddagarna och från strax efter lunch (träd skuggar mitt på dagen). Slänten är ganska torr tror jag, men gräsmattan i kanten är något fuktig. Zon 1, skulle jag gissa på och en aningens vidutsatt (när det blåser här så blåser det i det hörnet), men å andra sidan är det en bra bit inåt landet så det blir sällan jätteblåsigt.

Finns det någon ros som kunde passa in på mina krav och för de förustättningar som finns på platsen, av de 1000-tals sorter som finns idag? Vilket också är orsaken till att jag frågar här, det finsn för mycket rosor i världen för att man ska kunan sätta sig in i alla om man är rosnovis smile.gif
kerstin z5-6
MMe Sancy de parabere kanske ? titta i svennis tråd där är den på bild
KRT
Den var verkligen fantastisk!!!!
Mycket bra tips, tack så mycket rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon