Full version: Raravaxter.com
Chiliman
Jag har precis köpt fröer från raraväxter.
Och då är min fråga: Är det en bra och pålitlig sida att handla ifrån. Tacksam för svar. smile.gif
Peztis
Tack för att du påminde mig!
Jag köpte fem olika luktärter hos dem på Kista-mässan i våras och av dessa var det endast två sorter som tog sig, de andra tre hände det inget med. Jag delade påsarna med min mamma och det var precis samma resultat hos henne.
Så nu har jag precis klagat hos dem så får vi se vad de säger.
Red Top
Jag har handlat mycket från dem och har aldrig haft någon anledning att klaga.

Så olika kan det vara. smile.gif
Nettan8
Samma här,, har beställt en del där o har varit nöjd
Mentha-Arvensis
Någonting man faktiskt kan klaga rejält på är mängden fröer per portion.

Köper man blommor kan genomsnitet på 8 (4-15) fröer räcka,
men till sallad och kryddväxter är det inte lika lagom.

Det är även dålig information om hur man ska gro dom olika fröerna,
en del är sjukt svåra.

I övrigt tycker jag allt är bra.
Jultorpet
CITAT (Mentha-Arvensis @ 26-08-2010, 22:13) *
Någonting man faktiskt kan klaga rejält på är mängden fröer per portion.

Har handlat från dom flera ggr och vad jag minns så har det mesta jag köpte i våras grott och växt bra.
Håller med om frömängden i påsarna, är gansak lite i dom för det mesta. Tycker inte heller om plastpåsarna dom använder, nästan omöjligt att få ut fröerna ibland.
kerstin z5-6
ok men jag föredrar andra
flouee
Jag blev mycket nöjd med det jag köpte i vintras!
smuleborg
Har inte köpt fröer från Rara Växter på tre-fyra år; tyckte då OK (utbud och kvalitet). Jag slutade därför att handla av Rara Växter.

Av svenska fröfirmor föredrar jag Impecta (perenner, ettåringar och grönsaker), Tomatsidan (tomater) och Runåbergs fröer (grönsaker). Köper också från ett par engelska fröfirmor (perenner, tomater).
mimmi 1
nån som testat pias blommor??
Har köpt däriftrån nu, och fröerna har kommit, men ingen info om såtid, förfaringssätt mm. men allt går ju att ta reda på, på dersa hemsida förståss....

någon med erfarenheter från pias blommor?
www.piasblommor.se
Alba
CITAT (mimmi 1 @ 01-09-2010, 12:58) *
nån som testat pias blommor??
Har köpt däriftrån nu, och fröerna har kommit, men ingen info om såtid, förfaringssätt mm. men allt går ju att ta reda på, på dersa hemsida förståss....

någon med erfarenheter från pias blommor?
www.piasblommor.se

Maila och fråga om såråd. Jag tycker det är självklart att det ska finnas med såråd.

Längst ner på hemsidan till vänster ser jag att det finns några såråd.

Jag har aldrig handlat där så jag kan inte uttala mig om firman.
Red Top
Det blev fel. smile.gif
mimmi 1
CITAT (Red Top @ 01-09-2010, 15:26) *
Det blev fel. smile.gif

okej... men dom har väldigt bra priser iallafall... får väl återkomma till våren och tala om ifall fröna kom upp eller inte.. flirting.gif
Peztis
CITAT (Peztis @ 26-08-2010, 18:30) *
Tack för att du påminde mig!
Jag köpte fem olika luktärter hos dem på Kista-mässan i våras och av dessa var det endast två sorter som tog sig, de andra tre hände det inget med. Jag delade påsarna med min mamma och det var precis samma resultat hos henne.
Så nu har jag precis klagat hos dem så får vi se vad de säger.

Vill bara påpeka att jag inte har hört ett pip ifrån dem om mitt klagomål! En vecka imorgon...
Det är ju lite dåligt, tycker jag allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon