När jag var liten hade jag och alla mina kompisar en krukväxt som vi kallade för lyckoklöver. Efter lite googlande tror jag det är Oxalis triangularis, eller triangeloxalis vi hade. Vi bytte rotkottar med varandra och skickade till brevvänner med posten. Har tittat i butikerna på senare tid, vore kul av nostalgiska skäl att komma över en sån. Var får jag tag på en sån, nån som vet?
Alexander-VG-zon3
26-08-2010, 21:23
tradera och plantskolor med stort krukväxtsortiment eller av odlaiter på odla.nu, har. själv ha jag flera sorter vill du att jag ska skicka så skicka ett pm.
Man ser dem ju på våren i affärerna ; det är ju dessa oxalis vaknar till liv igen .
Vill du ha kottar så hör av dig ;-)
Jag har inte hittat några, men jag har kanske tittat på fel ställen. Tradera har jag inte heller sett på. Jag vill gärna ha kottar!
CITAT (MissB @ 31-08-2010, 11:04)

Jag har inte hittat några, men jag har kanske tittat på fel ställen. Tradera har jag inte heller sett på. Jag vill gärna ha kottar!

Kommer på posten om jag får din adress .
Har sänt PM.
Var bor du någonstans?
Jag vet att det har sålts såna på Jenny Strands blomsterdesign i Oxie nu under sommaren. Kanske kan kika där om du bor i närheten? =)
Men kommer det kottar på såna...?
Red Top
05-09-2010, 18:25
Ja, i jorden. Kottar=rhizomer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.