Nu ska jag fråga något som jag har undrat över,varför sätter sig många sländor på just mig och ingen annan när vi tex ligger och solar kan jag ha hela kroppen med sländor dom andra har inga,jag tycker dom är väldigt fina så det gör inget.
ängsvädd
27-08-2010, 09:59
Hmmm, svår fråga. Har du blommiga eller färgglada kläder kanske?
Ängsvädd nej använder aldrig gula kläder det sägs att den färgen kan dra till sig insekter.
ängsvädd
27-08-2010, 11:25
OK, varför jag kom att tänka på det är att min syster råkade ut för att alla sländor ville sitta på henne och hon hade blommiga kläder, minns ej färger nu.
Trollsländor sitter gärna på mig med. På mina bara ben, på mina bara armar, på min axel. Oftast ängstrollsländor men ibland också den bruna mosaiktrollsländan. Kanske gillar de bara platsen, lätt att landa, lagom utsikt åt alla håll, kanske bara lite varmt och skönt - de är ju inte särskilt blyga av sig.
skogstroll
31-08-2010, 12:18
jag har haft en del fjärilar mm som satt sig på mig, bla en sorgmantelfjäril, då har jag haft en svart t-shirt. De kanske gillar värmen eller nåt
Synd ingen som kunde ge ett konkret svar hade vart lite kul att veta,det är iaf bar hud dom tycker om, kanske vissa personer har någon speciell doft eller att det är värme dom söker vem vet??
Gossen Ruda
02-09-2010, 11:08
Uppenbarligen är du tilldragande, åtminstone för insekter.

Det finns en del undersökningar över vad insekter gör men varför de gör detta är inte så undersökt vad jag vet. Gissningar och spekulationer finns det nog men inga egentliga svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.