Suz
Precis bredvid vår terass står ett hasselträd och där huserar lille Korre väldigt ofta.
H*n är inte ett dugg rädd!
Just dessa kort är tagna kanske någon meter ifrån och efter avslutat fotosession skuttar h*an glatt över till det lilla "fönstret" vi har i planket mot trädet (där jag ställt mig och kameran) och sätter sig så nära att jag kunde ha pussat h*n på den lilla söta nosen wub.gif
Tror det var kameran som lockade för h*n var vääääldigt nyfiken på den!

[attachment=54436:DSC_0521.JPG]
[attachment=54437:DSC_0522.JPG]
[attachment=54438:DSC_0523.JPG]
[attachment=54439:DSC_0524.JPG]
malcolm
Fina bilder, roligt när naturen kommer på besök. Hade två ekorrar som besökte fågelbordet varje dag en vinter, tyvärr blev det aldrig av att jag fotograferade dem och framåt vårkanten hittade barnen den ena överkörd och då slutade även den andra att komma.
mamamaggan
Det måste vara en orädd lite ekorre när du kan ta så fina bilder så nära. Jättesöt är den.

Tycker det har blivit ont om ekorrar. Nu för tiden blir man lite förvånad om man er någon .
Huggorm
Härliga bilder, ekorrar är trevliga djur
malcolm
Ekorrar är otroligt intelligenta djur också, såg en dokumentär från England hur folk gjorde allt för att hindra dem från att "plundra" fågelborden men de gick bet eftersom ekorren alltid kom på sätt att få tag i den mat de ville ha.

Personligen har jag aldrig försökt hindra några djur från att besöka mina fågelbord eftersom de är väl hungriga de också.
Olle A
En sån sötnos! wub.gif Ekorrar är verkligen fina små djur. Nu i vintras hade jag inga här, men förra vintern höll två söta ekorrar till vid min fågelmatplats. Jag håller med Malcolm, alla hungriga djur från skogen är välkomna här när det kärvar till sig.

Olle
bergvallmo
Jättefina bilder. Så roligt att ha dem så nära, även på sommaren. Jag har 2-3 stycken som brukar vara här och äta fågelfrön. smile.gif
Suz
Tack alla ni!

Nu ska jag vara så där jobbig...men jag gillar inte alla djur i naturen!
Rådjuren tex. de bara förstör för mig och jag kämpar i motvind ibland!
Dock har jag några knep som jag lyckats hålla dem borta med sista sommrarna, som varken är skadligt eller så.
Men de lär sig fort vad som är farligt och inte så nästa sommar antar jag att de kommer med full styrka igen!!
Och sniglarna.....isch.....

Fåglar och ekorrar gör inte någon större skada på min tomt så de tycker jag bara är trevliga!
Dock, förra sommaren, var skatorna bedrövliga på att slita stoppningen ur dynorna så fort vi glömt dem ute.....eller sno tändsticksaskar och bara sprida ut tändstickorna över hela tomten....
Men det var okey...värre är när växterna ryker!

Men den här lille rackaren....korre...han har stulit en bit av mitt hjärta!
Just för att han är så orädd....och liksom...buset lyser i hans ögon!
Slänger jag ut en valnöt med skal tar det fem sekunder sen är han där och plockar upp den.
Kikar på mig och springer tillbaka till skogen.
Ibland känns det som han sitter här bakom knuten och bara väntar på gottis wub.gif

Såg att han slogs med skatorna i dag....önskar jag hade varit snabb med videokameran för det var verkligen häftigt att se!
Korre vann förståss tummenupp.gif
malcolm
CITAT (Suz @ 27-08-2010, 19:26) *
Tack alla ni!

Rådjuren tex. de bara förstör för mig och jag kämpar i motvind ibland!
Dock har jag några knep som jag lyckats hålla dem borta med sista sommrarna

Skulle du kunna motstå ett gratis smörgåsbord?
Suz
CITAT (malcolm @ 27-08-2010, 19:30) *
Skulle du kunna motstå ett gratis smörgåsbord?

Nej Malcom jag vet vad du menar....men ibland är det tröstlöst!
Jättevackra djur ....i skogen...inte på min tomt.

Om jag jämför med katterna...de lärde sig fort att här ska man inte vara...önskar att rådjuren kunde vara så snabba att fatta med!
Det är verkligen inte roligt när de äter upp allt!!!
Och dyrt kan det bli när man köpt nåt extra fint!

Krolliljan
Oh så söt den är. wub.gif
Vi har ekorrar här i träden jämte trädgården men inte så "tama".
Huggorm
Jag har planterat en hassel precis utanför köksfönstret i hopp om att få se ekorrar samla nötter smile.gif
xlxl67
CITAT (Suz @ 27-08-2010, 15:11) *
Precis bredvid vår terass står ett hasselträd och där huserar lille Korre väldigt ofta.
H*n är inte ett dugg rädd!
Just dessa kort är tagna kanske någon meter ifrån och efter avslutat fotosession skuttar h*an glatt över till det lilla "fönstret" vi har i planket mot trädet (där jag ställt mig och kameran) och sätter sig så nära att jag kunde ha pussat h*n på den lilla söta nosen wub.gif
Tror det var kameran som lockade för h*n var vääääldigt nyfiken på den!

[attachment=54436:DSC_0521.JPG]
[attachment=54437:DSC_0522.JPG]
[attachment=54438:DSC_0523.JPG]
[attachment=54439:DSC_0524.JPG]

Jättefina bilder! Otroligt att se den gulliga så nära! Vad är det för läcker blå färg i bakgrunden?
Suz
CITAT (xlxl67 @ 29-08-2010, 17:55) *
Jättefina bilder! Otroligt att se den gulliga så nära! Vad är det för läcker blå färg i bakgrunden?

Hmmm...det vet jag inte faktiskt....är bara gräsmatta och träd sen därbakom....
konstigt......såg det inte förrän du påpekade det.
Måste göra ett nytt test med kameran i morrn för att se vad det beror på.

Edit, ställde mig ute nu i samma "vinkel" som jag tog korten i och jag tror det är himlen.
Man ser himlen genom lövverket...
Meriona
Vilka fantastiska bilder Suz! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon