Blomstertanten
Exquisite Debonair "Bonnie" somnade in 24 augusti 2010.
Hon fick akut njurinsufficiens och det fanns tyvärr inget att göra.
Bonnie är säkert i katthimlen nu och jagar fåglar, klättrar i träd,ligger på rygg och blir kliad på magen och får äta precis hur mycket mat hon vill wub.gif
[attachment=54435:Bonnie2.jpg]
Glad att jag fick lära känna denna vackra, egensinniga, bestämda och pratsamma dam!
[attachment=54434:Bonnie.jpg]
Mollis
Åhh så sorgligt, jag lider med dig och vilken enastående vacker katt verkligen wub.gif
malcolm
Beklagar sorgen
mamamaggan
trostar.gif Förstår att det känns sorgligt . Hon var verkligen en vacker katt .
Alba
Åhh så tråkigt. Jag förstår att saknaden är stor efter en så vacker kisse.
Blomstertanten
Märkte nu att tråden hamnade lite fel, var ju tänkt till husdjursavdelningen blush.gif

Hon var verkligen en väldigt speciell katt wub.gif
gnon49
Ja inte blir sorgen mindre bara för att det är ett husdjur. Gör lika ont varje gång. Ibland blir jag nästan avundsjuk på dom som kan hålla en distans till sina husdjur, jag kan det inte. Dom är en del av mitt liv.
Skruttis
Jag beklagar stort att du mist en familjemedlem.
Men jag är säker på att hon haft det väldigt bra hos er.
Stilig liten dam.
Skickar en tröstekram smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
Så sorgligt Blomstertanten!! Så söt hon var!
Anki
Motti
Känner verkligen med dig och vet hur jobbigt och sorgligt det är att missta ett kärt husdjur,har själv en katt på 10 år och fasar för den dagen då det är slut på våra gosestunder och promenader.Märkligt att man både känner och hör dom långt efter de är borta,kanske dom aldrig lämnar en helt rolleyes.gif

Kramis Motti
fuchsian
Sorgligt med när husdjuren måste bort från ens vardag. Jag sörjde mer på min förra hund än min far som dog ungefär samtidigt.
Har en gammal, senil och stendöv 14-åring hund med reumatisk värk, så det är att hålla koll på henne och hennes välbefinnande så länge hon tänker stanna kvar.
Som tur är så finns nog din katt i katthimlen, men de jagar inte mera. Annars skulle jag bli orolig för alla mina bortgångna fåglar.
Det är orsaken att jag kan inte se en katt utan att önska den ......kan inte med att de tar stackars fåglar som jag ömmar mest om. ...fuchian...
Irene_L
Så tråkigt! Vilken fin katt hon var!
Kryddan03

Så vacker!
Meriona
trostar.gif
Aqvakul
Det är så hemskt när man mister ett älskat husdjur... kram2.gif trostar.gif
*Stintan*
trostar.gif smiley_small_hug.gif
sqrulan
trostar.gif Jag vet hur det känns, man glömmer dom aldrig! Så fin hon var och vilka ögon! smiley_small_hug.gif
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 27-08-2010, 22:34) *
Det är så hemskt när man mister ett älskat husdjur... kram2.gif trostar.gif

Hej Aq,
detta grymma och hemska har jag nu framför mig, men hoppas att hon hänger med lite till. Jag blir så himla arg när folk som inte ha djur skrattar åt ens sorg ...bla ..bla... -köp en ny! vilka stollar, men man måste också förstå att de har inte gått igenom detta själva.
Näe , nu blir jag också ledsen när detta kommer upp. Maken är ordentligt fästs sig vid hunden och vill inte vara med om en avlivning blir aktuellt, men det gör jag i så fall, utan att anklaga honom för det, men våran hund ska inte bli lämnad utan får somna in i min famn. smiley_small_hug.gif .fuchian....
Fenja
CITAT (fuchian @ 28-08-2010, 13:42) *
Hej Aq,
detta grymma och hemska har jag nu framför mig, men hoppas att hon hänger med lite till. Jag blir så himla arg när folk som inte ha djur skrattar åt ens sorg ...bla ..bla... -köp en ny! vilka stollar, men man måste också förstå att de har inte gått igenom detta själva.
Näe , nu blir jag också ledsen när detta kommer upp. Maken är ordentligt fästs sig vid hunden och vill inte vara med om en avlivning blir aktuellt, men det gör jag i så fall, utan att anklaga honom för det, men våran hund ska inte bli lämnad utan får somna in i min famn. smiley_small_hug.gif .fuchian....

Fuchian, det vore väl på sin plats att denna tråd fick handla Bonnie utan att du ska förstöra den med ditt tramsande om allt möjligt?!!

Beklagar sorgen Blomstertanten, jag vet hur mycket du älskade Bonnie. crying.gif trostar.gif
Mvh
Fenja
fuchsian
CITAT (Fenja @ 28-08-2010, 14:57) *
Fuchian, det vore väl på sin plats att denna tråd fick handla Bonnie utan att du ska förstöra den med ditt tramande om allt möjligt?!!

Beklagar sorgen Blomstertanten, jag vet hur mycket du älskade Bonnie. crying.gif trostar.gif
Mvh
Fenja

Var stod dessa råd? som särskiljer mig åt att ha sympati med den sörjande. Trodde inte att det var inte att inte störa tråden, för det var inte min mening. hur snea är era åsikter egentligen.?

Även jag har haft sorger med djuren och känner sympati med dom som har förlorat sina husdjur.
Sorry, Blomstertanten, jag vet hur ont det gör och önskar dig enbart gott. ...fuchian...
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 28-08-2010, 14:57) *
Mvh
Fenja

Hon var ju en väldigt speciell kattdam som är saknad av många! Hon var ju Ringvägsplans kelgris vare sig folk ville kela med henne eller inte tongue.gif Hon ville ju kela och då var det det som gällde! biggrin.gif
Fast så säger väl alla om just sina husdjur, att de var speciella smile.gif
Biggan_
trostar.gif

Det är smärtsamt när man mister en kär familjemedlem, för det är ju det dom är!
smiley_small_hug.gif

Solstorm
Så vackra ögon! Beklagar sorgen Blomstertanten, det är tungt när man förlorar en älskad . trostar.gif
stennie
Beklagar, Vet precis hur det känns, Det var ju inte så länge sedan min Charlie gick bort ! smiley_small_hug.gif trostar.gif
anncharlotte
O så tråkigt, att Bonnie var speciell vet jag ju mycket väl, o vad jag har saknat henne många gånger. Men jag har haft glädje av dina berättelser om hur hon styrde och ställde med sin omgivning :-)
Tack för att du sett till att hon haft det bra under dom här sista åren.
Blomstertanten
CITAT (anncharlotte @ 30-08-2010, 00:32) *
O så tråkigt, att Bonnie var speciell vet jag ju mycket väl, o vad jag har saknat henne många gånger. Men jag har haft glädje av dina berättelser om hur hon styrde och ställde med sin omgivning :-)
Tack för att du sett till att hon haft det bra under dom här sista åren.

smiley_small_hug.gif Tack själv för att du gav mej möjligheten att lära känna henne!!
Förstår så väl att du saknat henne, hon lyckades få människor som normalt inte gillar katter att bli förtjusta i henne.
[attachment=54528:Bonnie5.jpg][attachment=54524:Bonnie3.jpg]
sqrulan
Men vilka härliga bilder! Där sitter hon som en filmstjärna i rampljuset och njuter av värmen! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon