Fenja
Tre små kattungar begravdes levande. Jag skulle vilja göra likadant med den som grävde ner dem ranting.gif
Mvh
Fenja
Aqvakul
Djurplågeri i alla former är förfärligt, oavsett om det kan tolkas som uttryck för ondska eller något annat
sqrulan
-cry-.gif Fy sjutton, den länken vill jag inte ens se! Vad är det för sjuka idioter som gör så!!!! ranting.gif
silos
Så fruktansvärt!!!! crying.gif crying.gif crying.gif
Ingela i Segersberg
Ja, det är rent ut sagt för jävligt. ranting.gif
*Stintan*
Hemskt! Hur sjutton är en del funtade egentligen. Man blir så ledsen när man läser sånt där -cry-.gif
Anki på Öland
CITAT (Fenja @ 28-08-2010, 20:44) *
Tre små kattungar begravdes levande. Jag skulle vilja göra likadant med den som grävde ner dem ranting.gif
Mvh
Fenja

Kommer gärna och hjälper dig att gräva om du hittar dom!!!
Anki
gnon49
J-vla sadister. Barn o djur som blir utsatta får mig att koka över.
Meriona
Vill inte heller öppna länken, man förvånas ständigt över människors ständiga brist på empati. Åtminstone på det planet bör man se sig som en misslyckad förälder om man inte lyckas uppfostra ungarna till empatiska medmänniskor. sad.gif
Ingela i Segersberg
Jag öppnade länken och läste. Kattungarna överlevde!
Huggorm
CITAT (Ingela i Segersberg @ 28-08-2010, 21:32) *
Jag öppnade länken och läste. Kattungarna överlevde!

Nja, en har ju fortfarande inte återhämtat sig
Blomstertanten
Hur kan nån bara göra nåt så vidrigt ???????
abbbe
Jag säger bara - vilken tur att den ena katten lyckades sticka upp sitt huvud så att de blev räddade.
Motti
I USA tar de sådant på djupaste allvar ,för i regel så är sådana människor psykopater och därmed potentsiela mördare eller massmördare har du ingen empati för djur så ligger du risigt till då kan du ha ihjäl vem som helst utan ånge enligt FBIr.Alla djurplågare tás om hand numer i USA därför att de flesta massmördare började sin bana med att mörda och plåga djur,det är statistikst vedetaget och ligger i FBI:S data.
mbn
CITAT (Motti @ 29-08-2010, 00:45) *
I USA tar de sådant på djupaste allvar ,för i regel så är sådana människor psykopater och därmed potentsiela mördare eller massmördare har du ingen empati för djur så ligger du risigt till då kan du ha ihjäl vem som helst utan ånge enligt FBIr.Alla djurplågare tás om hand numer i USA därför att de flesta massmördare började sin bana med att mörda och plåga djur,det är statistikst vedetaget och ligger i FBI:S data.

Mmm.. Just det! Och så kommer flata Sverige där djurplågarna knappt ens får något straff alls... -cry-.gif
Biggan_
Usch, man blir både ledsen och arg!
Jag förstår inte hur man är funtad i huvudet när man kan göra något sådant!
Nauti
Ja, det var ju en katastrof. Speciellt om man sätter de tre kattungarnas relativt kortvariga lidande i relation till det utdragna systematiserade lidande som orsakas dagligen av våra konsumtionsvanor.

En hel tråd där folk reagerar såhär över tre kattungars död medan den aktuella pälsfarmningsfrågan knappt får någon uppmärksamhet alls här, där det handlar om 1,2 miljoner minkar som lider dagligen år ut och år in? Skev reaktion? tongue.gif
Bee
Jag håller med om att de som begravde kattungarna borde få smaka egen medicin...
Annars är frågan om djurplågeri värd en diskussion.
När jag var barn på 50-talet var min mamma mycket arg på sin svärmor, min farmor, för hennes sätt att avliva kattungar. Farmors katta fick ungar ideligen och det gick inte att ha så många katter på gården. Farmor, djupt religiös, dränkte de nyfödda i en hink vatten - en och en - och kastade sen i dom i spisen i källaren. Det var inget trevligt uppdrag men hon kände sig tvungen. Det fanns inte plats för alla.
Hade farmor rätt eller fel? Handlade hon rätt eller fel? Det var ett dilemma - inte ett problem - och jag tycker att farmor gjorde det hon kände var rätt. Man skall ha i åminnelse att för 50 år sen hade vi inte samma syn på djur som vi har idag.
Men hur tar vi hand om oönskade kattungar idag på ett "humant" sätt? Går till veterinären och betalar för att dom skall döda de små på ett sätt vi inte vill veta?
Fenja
Det finns idag både p-piller och kastraktion om man vill undvika kattungar.
Mvh
Fenja
Huggorm
CITAT (mbn @ 29-08-2010, 09:27) *
Mmm.. Just det! Och så kommer flata Sverige där djurplågarna knappt ens får något straff alls... -cry-.gif

Det var ett uppmärksammat fall med en kattplågare i Lerum i fjol, som till slut åkte fast. Han dömdes till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Så vitt jag vet sitter han inne fortfarande, men han kanske skrivits ut i alla tysthet. Det är ju trots allt inte långt mellan Lerum och Mark...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon