Lilla hjärtat
Hej!

Jag tyckte att jag fick en jättebra idé häromdagen, men nu börjar jag undra om den var så värst bra. Jag tänker odla vårblommande lökar i sådana där runda löktråg. Min tanke är att de ska stoppas ner i hålen som blir när jag har tagit upp dahliarötterna. När lökarna är färdigblommande i vår, så åker dahliorna ner igen. Men fungerar det på hösten? Kan jag sätta lökarna så sent som dahliorna ska tas upp? Eller kan jag odla lökar i trågen fram till dess att dahliorna är klara att tas upp?

Hoppas det finns någon som vet!!!

Solsken
//Linda
abbbe
CITAT (Lilla hjärtat @ 29-08-2010, 19:28) *
Men fungerar det på hösten? Kan jag sätta lökarna så sent som dahliorna ska tas upp? Eller kan jag odla lökar i trågen fram till dess att dahliorna är klara att tas upp?

Hoppas det finns någon som vet!!!

Solsken
//Linda

Citerar endast detta då jag kan ge ett spontant svar. Är det fråga om tulpaner kan du sätta dem så där sent, du behöver inte odla dem i tråg innan.
mamamaggan
Jag har gjort som du tänker göra . Har bara gjort det med tulpaner och påskliljor , inte de små vårlökarna , och det har fungerat bra.
Lilla hjärtat
Tack för svaren! Jag får testa och se hur det går, helt enkelt. Ska passa på att fråga på plantskolan när jag köper mina lökar.

Ha en bra dag!
//Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon