|
Är ni medvetna om att det håller på att bli En-Ny-Världsordning...över hela vår planet och de STORA GOSSARNA kommer att bestämma och har stor makt över alla människor överallt? De vill ha mera poliser,mera kamera bevakning,mera kontroll på alla sätt och vis.Jag har till och med hört-läst att "DE" vill ha mickrochip på oss människor och mycket mycket mera....
Har ni andra tagit reda på sådant och vad säger ni om allt detta? Till ex.vad är ILLUMINATI?
Lite frågor så här mitt i natten....
Det är en djäkla massa konspirationsteorier. Men jag blir inte det minsta förvånad om det ligger en hel del sanning i dem men jag tvivlar starkt på att det mesta skulle ha någon sanningshalt. Jag kan inte direkt påstå att jag är insatt men jag vet då direkt att jag inte tänker köpa ett enda ord du säger utan att du lägger upp någonting mer om det  Var har du läst när du satt dig in i frågan? Har du någonting intressant att dela med dig av? Länka gärna!  Litet konspirationsteoriläsning kan vara ett bra sätt att uppehålla sig så att man slipper somna och vakna för att gå upp till ett nytt år av studier
Jeeez . Läste lite om det på Wikipedia. Några rader räckte. Internet är ett Mekka för stollar, konspirationsteoretiker och troll.
Konspirationsteorier är intressanta, som sagt, mycket är bara humbug men förmodligen ligger det nog även en hel del sanning i det hela.
CITAT (Nauti @ 30-08-2010, 00:19)  Det är en djäkla massa konspirationsteorier. Men jag blir inte det minsta förvånad om det ligger en hel del sanning i dem men jag tvivlar starkt på att det mesta skulle ha någon sanningshalt. Jag kan inte direkt påstå att jag är insatt men jag vet då direkt att jag inte tänker köpa ett enda ord du säger utan att du lägger upp någonting mer om det  Var har du läst när du satt dig in i frågan? Har du någonting intressant att dela med dig av? Länka gärna!  Litet konspirationsteoriläsning kan vara ett bra sätt att uppehålla sig så att man slipper somna och vakna för att gå upp till ett nytt år av studier  Det hoppas jag innerligt att det är! men tänk om förenad Europa är början? Det var här bland annat som jag läste om Den Nya Världsordningen,det finns flera ställen. http://www.klarsikt.humancreations.se/post...ra-huvuden.aspxhttp://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken097.aspCITAT (xlxl67 @ 30-08-2010, 07:34)  Jeeez . Läste lite om det på Wikipedia. Några rader räckte. Internet är ett Mekka för stollar, konspirationsteoretiker och troll. Men det skadar inte att ta reda på detta så att man inte blir tagen på sängen om det är sant som står skrivet om den nya världsordningen!
*Stintan*
30-08-2010, 08:43
CITAT (Nauti @ 30-08-2010, 08:04)  Konspirationsteorier är intressanta, som sagt, mycket är bara humbug men förmodligen ligger det nog även en hel del sanning i det hela. Att det skulle ligga någon sanning i det tror nog bara den som låter sig hjärntvättas.
http://www.youtube.com/watch?v=KYyN7HL0KzMhttp://www.youtube.com/watch?v=YkOy7c7hhsshttp://www.youtube.com/watch?v=zQNrynBAgAY...feature=relatedCITAT (*Stintan* @ 30-08-2010, 09:43)  Att det skulle ligga någon sanning i det tror nog bara den som låter sig hjärntvättas. Jag för min del vill i allafall undersöka det hela så långt som det är möjligt,men jag hoppas så att allt är bara lögner!
Jag tror att folk blir lite rädda när de styrande vill införa mer och mer övervakning och rättsosäkra undantag för vissa samtidigt som det ska fram många fler poliser. En sund skepsis på statens intrång i vår personliga sfär är bara bra, men att det skulle vara nån mastermind bakom det hela har jag väldigt svårt att tro. Snarare att politikerna inte ser i vilken riktning deras beslut siktar. små oskyldiga steg mot en polisstat hur hedervärda motiven än är tycker jag bör tas med väldigt stort allvar.
Vägen till helvetet är kantat av goda intentioner. (och okunniga ledare som vill väl)
CITAT (silos @ 29-08-2010, 23:21)  Är ni medvetna om att det håller på att bli En-Ny-Världsordning...över hela vår planet och de STORA GOSSARNA kommer att bestämma och har stor makt över alla människor överallt? De vill ha mera poliser,mera kamera bevakning,mera kontroll på alla sätt och vis.Jag har till och med hört-läst att "DE" vill ha mickrochip på oss människor och mycket mycket mera....
Har ni andra tagit reda på sådant och vad säger ni om allt detta? Till ex.vad är ILLUMINATI?
Lite frågor så här mitt i natten.... Illuminati beskriver David Icke i sina böcker. Jag har läst en bok av honom. Dessa Illuminati härstammar från ödlemänniskor som en gång i tiden avlade fram människor som arbetare. Än i dag finns det ödlemänniskor, anledningen till att vi inte kan se dom är att dom är shapeshifters, dom ser ut som människor, men ibland ändrar dom form och man ser att dom är ödlor. Dom gillar människokött som bara dom mest bemedlade vågar sig på att tugga på ibland. Frimurarna, dom flesta styrande gubbarna, Blavatsky som ägnade sig åt svart magi, har kopplingar till Illuminati..........behöver jag skriva mer? Gå till Flashback där står hur mycket som helst. För mer än 12 år sedan talades det tyst sinsemellan om Illuminati. Numera skrivs det helt öppet om det i mängder, så speciellt rädda kan dom inte vara dom som tror på det. Illuminati gör sig nämligen av med obehagliga personer och vågar sig inte på David Icke eftersom han är så offentlig som han är. Och nej, med min text tror jag att det uppenbart att jag är skeptisk inställd. Jag skulle strunta i det om jag vore du. Det är ytterligare ett sätt att styra andra med hjälp av rädsla. Ett sett att se på det vore dock att överdrifterna kanske döljer det som verkligen sker Alla "Storebror ser dig"-grejer, såsom inopererade micro-chip, skulle jag kämpa hårt för att undvika. Ett storebror-micro-chip bär vi redan med oss frivilligt. Den heter mobiltelefon. Googla på David Icke(han har en underhållande hemsida) och gå in på FlashBack om du vill läsa mer och bilda dig en egen uppfattning.
Huggorm
30-08-2010, 10:55
Inte oväntat att detta skulle komma upp även på det här forumet, men att det var just silos som skulle ta upp saken förvånar kanske lite
CITAT (Huggorm @ 30-08-2010, 11:55)  Inte oväntat att detta skulle komma upp även på det här forumet, men att det var just silos som skulle ta upp saken förvånar kanske lite Varför skulle inte jag kunna ta upp detta ämne som jag har studerat sedan flera månader tillbaka? varför förvånar det dig,DET är riktigt intressant att vet för mig!
Red Top
30-08-2010, 14:12
Jag är själv SiFi-entusiast. Läser med stor behållning t. ex. Dan Browns böcker, som är typisk fiction.Han skriver spännande deckare runt Illuminate, Prieuré de Sion, Opus Dei, Frimurare etc. Det finns många konspirationsteorier runt framför allt Illuminatorden, en orden med naturvetenskaplig inriktning, som startades i Bayern, på slutet av 1700-talet av Adam Weishaupt. Konspirationsteorierna runt Illuminate är populära bland högerextrema och även den kristna högern i USA. "Den Nya Världsordningen" är egentligen en dålig översättning av det latinska 'Novus Ordo Seclorum', som betyder "Den Nya Tidens Ordning". På den amerikanska endollarsedeln står: 'Novus Ordo Seclorum' och årtalet 1776. Året för USA:s självständighetsförklaring, men också det årtal Illuminati grundades. Vill man skapa en konspirationsteri, så kan man ju göra det på vilka svaga grunder som helst. Det gäller bara att ha ett konspiratorisk sinne. För mig är detta bara härliga sagoberättelser, som jag med förtjusning läser, men inte för ett ögonblick tror på. Aldous Huxley skrev "Du sköna Nya Värld" år 1932, Karin Boye skrev ju Kallocain, år 1940, och George Orwell skrev "1984" år 1949. Alla tre intressanta framtidsromaner, som ännu inte visat sig stämma med verkligheten. Förhoppningsvis finns det tillräckligt många kloka människor på jorden, som med näbbar och klor försvarar oss mot en sådan framtid. Rihane, jag gillar din kommentar om mobiltelefonerna. Det är nog inte många som tänker i de banorna. Det finns ju oxå GPS i bilar och båtar, så nog ser "storebror" oss om han vill. Silos, var inte orolig, men fortsätt gärna att forska; det kan vara rätt kul.
CITAT (*Stintan* @ 30-08-2010, 09:43)  Att det skulle ligga någon sanning i det tror nog bara den som låter sig hjärntvättas. Tack för kommentaren! Det glädjer mig att se att forumets stjärnskott fortfarande är aktiva och förgyller allas tillvaro här genom att yttra sina väldigt konstruktiva och välgenomtänkta inlägg. På ett sådant trevligt och ödmjukt vis dessutom! All heder åt dig stintan!
CITAT (Red Top @ 30-08-2010, 15:12)  Jag är själv SiFi-entusiast. Läser med stor behållning t. ex. Dan Browns böcker, som är typisk fiction.Han skriver spännande deckare runt Illuminate, Prieuré de Sion, Opus Dei, Frimurare etc. Det finns många konspirationsteorier runt framför allt Illuminatorden, en orden med naturvetenskaplig inriktning, som startades i Bayern, på slutet av 1700-talet av Adam Weishaupt. Konspirationsteorierna runt Illuminate är populära bland högerextrema och även den kristna högern i USA. "Den Nya Världsordningen" är egentligen en dålig översättning av det latinska 'Novus Ordo Seclorum', som betyder "Den Nya Tidens Ordning". På den amerikanska endollarsedeln står: 'Novus Ordo Seclorum' och årtalet 1776. Året för USA:s självständighetsförklaring, men också det årtal Illuminati grundades. Vill man skapa en konspirationsteri, så kan man ju göra det på vilka svaga grunder som helst. Det gäller bara att ha ett konspiratorisk sinne. För mig är detta bara härliga sagoberättelser, som jag med förtjusning läser, men inte för ett ögonblick tror på. Aldous Huxley skrev "Du sköna Nya Värld" år 1932, Karin Boye skrev ju Kallocain, år 1940, och George Orwell skrev "1984" år 1949. Alla tre intressanta framtidsromaner, som ännu inte visat sig stämma med verkligheten. Förhoppningsvis finns det tillräckligt många kloka människor på jorden, som med näbbar och klor försvarar oss mot en sådan framtid. Rihane, jag gillar din kommentar om mobiltelefonerna. Det är nog inte många som tänker i de banorna. Det finns ju oxå GPS i bilar och båtar, så nog ser "storebror" oss om han vill. Silos, var inte orolig, men fortsätt gärna att forska; det kan vara rätt kul.  Tack för att du svarade! Det är verkligen stor hjälp att ha internett med all den information som det finns där och jag bara älskar att forska i saker och ting! Hade jag kunnat så hade jag velat bli en mikrobiolog eller arkeolog här i livet vad det gäller yrke.... För närvarande undersöker jag Teosofins lära och finner en massa mycket bra där.
Eftersom jag inte kan starta nya trådar så måste jag skriva här och berätta vad jag hittade idag,nämligen detta att vi finländare tydligen härstammar från Asien om jag har fattat det hela rätt! "Finländarna, vars ursprung är mycket dunkelt, men som påtagligen är besläktade med de folkslag, som nu är bosatta på slättlanden i Tibet och Central-Asien, står till de slaviska nationerna – särskilt den ryska – i samma mystiska förhållande som magerna och trollkarlarna i Tessalien stod till de övriga hellenerna. Folksagorna, både i det kristna och hedniska Ryssland, är fyllda av berättelser om de nordiska Koldoon (trollkarlar, ordet troligen...." http://www.teosofiskakompaniet.net/HPB_Kalevala_2003.htm
malcolm
30-08-2010, 18:51
Jag är helt övertygad om att det kommer att bli en ny världsordning så småningom men att det skulle bli något liknande Arkiv X med datachip inmonterade i människors hjärnor anser jag som rena fantasier. Övervakningskameror tycker jag bara är bra, bryr mig inte om utifall jag fastnar på film när jag är ute och handlar eftersom jag inte har något skumt för mig men utan dessa kameror hade tex. Anna Lindhs mördare inte blivit gripen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|