Full version: Mördarsniglar
mamamaggan
Bor på ett område där vi börjat få problem med mördarsniglar . De kommer in från ett grönområde alldeles intill oss. Härom dagen berättade en granne som bor " närmast till " att han hitta flera stycken på balkongen !!!

Är det möjligt ? Balkongen är på andra våningen och ytterväggarna är i trä , kan de verkligen klättra upp dit ?
DykUnderYtan
Skulle inte förvåna mig om de kan klättra, de verkar ju ta sig fram överallt. Det kan inte vara så att grannen köpt växter där de följt med, de gömmer ju sig så lätt i krukorna??
mamamaggan
Vet inte med säkerhet om han köpt växter någonstans där det finns mördarsniglar men jag ska fråga honom.

Illa nog att de små odjuren är på väg att invadera vårt område men kan de ta sig uppför väggarna så ...........
Malin_MeL
jodå, de klättrar!
jag hittar ibland på terrassen, den är en våning upp, putsad fasad under och där har jag hittat dem i krukor med köpejord och självsått!
omk
Ja, tyvärr klättrar de. Har faktiskt hittat dem till o med i hängrännan !! thumbdown.gif
Egentligen har jag väl inte så väldans mycket emot dem, de äter växter precis som alla andra sniglar, MEN DE BLIR JU SÅ J-KLA MÅNGA !!! SÅ FORT !!! OCH DE FINNS ÖVERALLT !!! angry.gif
Inte så kul att spankulera omkring i trädgården barfota längre, om man säger så ...
Har hört att EN snigel genererar 400 nya ... Och de behöver inte ens en partner, finns det ingen, så parar de sig med sig själva ... ranting.gif
Solstorm
Visst klättrar eländena. Uppför trappan in i hallen och vidare in till köket. Svinäckliga att trampa på. Jag har sträckt ut handen för att stänga fönstret och lagt handen på en snigel sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon