Finns det något intresse för detta byte?!?
Råkade beställa fel frö hos Impecta - ville ha "téplantan"- Camellia Sinensis (nr 71) , men kryssade av någon anledning för Camellia Japonica (nr 70) istället...
Well, well. Det är väl inte hela världen...men saken är den att jag är inte så intresserad av krukväxter, jag vill bara ha sådant jag kan förtära - eller möjligen simpla brudorkidéer...(så kallade phallospoppsisar). Jag har så svårt att uppbjuda intresse för skönhet...

Så nu undrar jag: finns det någon därute som är intresserad av ett litet byte? Jag har alltså frön till den äkta, ursprungliga CAMELLIA japonica. Kamelian. Sägenomspunnen, japansk växt med furstliga anor. En blommande Kamelia är väl bland det vackraste som finns. Tänk på Greta Garbo i "Kameliadamen"...Mer behöver väl inte tilläggas?
Jo, kanske att kamelian är mer eller mindre dubbelblommande i olika nyanser och att odlingsråd medföljer. Kolla artikel nr. 70 i Impecta-katalogen.
(Ja, där snodde jag lite marknadsföring från Impecta...)
Nu undrar jag: är det någon som sitter inne med lite fröer till Camellia japonica? Inte det? Något annat ätbart och intressant, då? Förslag mottages tacksamt antingen i denna tråd eller som PM. Mangold t ex har jag dåligt av...gärna den röda sorten. Eller någon krydd- eller medicinalväxt.
För visst är det synd att låta så rara ärter (frön) förgås hos en barbar, eller hur?