Full version: Ska bli mormor
Blomfrun
Mitt i allt regnrusk ringde min dotter och berättade att jag ska bli mormor. Kul att de äntligen lyckades. Hoppas att jag inte blir en fjollig mormor. smiley_small_hug.gif
netha
CITAT (Blomfrun @ 30-08-2010, 23:55) *
Mitt i allt regnrusk ringde min dotter och berättade att jag ska bli mormor. Kul att de äntligen lyckades. Hoppas att jag inte blir en fjollig mormor. smiley_small_hug.gif

Grattis! Gläds med dig.
mamamaggan
GRATTIS!!!!

Det är verkligen något att glädjas åt !
Överbölingen
Grattis!

Och glöm inte att du alltid har rätt att säga: Nu orkar jag inte längre!

Från tvåårsåldern är ljudet det värsta och att hitta fri höjd för grejor som man vill ha kvar.
Du anar inte vilka höjder ett envist barnbarn kan nå.
Motti
Men vad härligt !livets grädde att bli mormor :)grattis grattis !jag är en välsignad mormor har blivit mormor tre gånger och det är bara helt underbart :)det bästa som kan hända en är att få barnbarn yahoo.gif det ör som att få sina egna en gång till fast med extra knorr smile.gif
Malvia
Grattis!

Det ska jag också bli för första gången!

Vi får göra en mormor-tråd där vi kan skriva ned utvecklingen.
Aqvakul
Grattis från en dubbelmorfar... biggrin.gif
ninnisky
Grattis! blomma.gif
DET är UNDERBART med barnbarn säger en dubbelfarmor!
Solstorm
blomma.gif Grattis Mormor!

Jag blev glad så jag grät när sonen berättade att jag skulle bli farmor för några år sedan.
silos
Ett STORT GRATTIS! blomma.gif
Själv har jag tre ljuvliga barnarn wub.gif
*Stintan*
Va kul, grattis! blomma.gif
Anki på Öland
Grattis! Mormor är härligt men som Överbölingen säger, man måste lära sig säga stopp ibland smile.gif
Anki
Red Top
Grattis! blomma.gif

Vilken lycka att se fram emot. Tänk att få snusa på en liten bebis. wub.gif
netaave
Grattis till både dig och dottern
Blomfrun
Ska börja öva mig på att säga nej redan nu. Extra kul är att barnbarnet är beräknad att komma två dagar före dotterns födelsedag. Hon behöver inga mer presenter nästa år för inget kan bräcka babyn.
Cacki
Grattis från mej också! rose.gif

Tänk vilka kalas dom kan ha sedan, om bebben får för sej att anlända just på mammas födelsedag.
På tal om att fylla år på samma dag inom familjen. Min morfar, min morbror och min bror är födda samma datum. Tre kalas på samma dag kunde bli lite väl mycket ibland. Visserligen lever inte min morfar längre men numera har jag två till, fast i vänkretsen, som fyller år detta datum. 19 augusti behöver man då inte lida någon brist på kalas om man inte vill...
Irene_L
Vad roligt! Grattis till blivande mormor!! blomma.gif
imjoh
Vet hur gott du känner, min dotter ska äntligen ha barn efter flera års kämpande, blir dessutom första barnbarnet, det ska ju vara livets efterrätt.
Malvia
CITAT (imjoh @ 01-09-2010, 10:35) *
Vet hur gott du känner, min dotter ska äntligen ha barn efter flera års kämpande, blir dessutom första barnbarnet, det ska ju vara livets efterrätt.

KUL, då är vi tre här hittils som ska bli mormor!

Första barnbarnet för mig med!
Irene_L
Grattis till alla tre blivande mormödrar!
blomma.gif blomma.gif blomma.gif
Malvia

Idag blev jag mormor till en välskapt pojke.

Glädjen är stor och flaggan är i topp! yahoo.gif
hattstugan
Vad skoj!

GRATTIS från en danska nybliven mormor blomma.gif
Klint
smiley_small_hug.gif Ett riktigt stort Grattis!!!
malcolm
Grattis! smiley_small_hug.gif

Nu är du snart vuxen. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Malvia @ 06-03-2011, 14:46) *

Grattis! yaay.gif
Peztis
Men vad skoj! Ett varmt grattis till er alla.
Biggan_
CITAT (Malvia @ 06-03-2011, 14:46) *

Grattis! Vad härligt! blomma.gif
Visst är det naturens under med en ny liten människa! wub.gif
Tikka
Grattis rose.gif
fuchsian
Även jag gratulerar också alla er!!!!!
Jag kommer hinna att dö innan det blir något eller är dement på hemmet, så det var den lyckan det, men jag har inte varit speciellt intresserad heller och maken gillar inte att behöva passa barn, så vi är nog inte de som skulle gråta efter barnbarn, men vi är olika skapta och alla har sin uppgift här i livet.
Trots det känner jag för er glädje och den vill jag inte förmörka på något vis..... angel_not.gif ..Fuchsian.....
Aqvakul
Det är något alldeles speciellt med barnbarn, som man förstår fullt ut först när man blir delaktig i detta underbara...
fuchsian
Det har du säkert rätt i för mina väninnor blir alldeles till sig med sina barnbarn.
Kanske en dag även jag fattar detta, men utan erfarenhet känns det lite avigt och dottern är ju rätt så i åren och inte stabilicerat sig. Skillde sig ett år sedan från sin man, men gick diret till en ny, men de är inte gifta eller så, men jag undrar.......... varför byter hon ut dom vart 3:e år??? confused.gif .... Fuchsian.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon