Full version: nu eller i vår...?
hell_onion
tänkte fixa ordning ett gäng pallkragar men funderade på om det är bäst att göra det nu och allt är klart till i vår att bara plantera eller om man ska vänta till våren och göra allt då eller kanske inte ens spelar någon roll eller????
brukar man fylla upp med jord till kanten eller spara någon decimeter kvar eller?

/martin
Solstorm
Det beror ju på vad du lägger i kragen. Du skulle kunna börja nu och använda den som kompost i höst och vinter. Till våren lägger du på jord. Eller också kan du göra klart nu och förbereda för täckodling i kragen.
hell_onion
har en rejäll hög kvar med planteringsjord på framsidan som jag använde till gräsmattan och lite sånt så jag skulle vilja bli av med den om det gick...
men vet inte om jag hinner med allt hade tänkt grunda och måla kragarna så kanske dem håller bättre och sen svart markduk har jag förstått att man ska och så tänkte jag lägga täckbark på...
Solstorm
Du kan lägga tjockt med tidningar i botten ovanpå markduken också om du vill.
hell_onion
vad fyller tidningarna för funktion?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon