Full version: Sommar och sol 2010
Farbror Blå
Så verkar sommaren definitivt vara över för iår, med kyliga vindar och blåst.
Fick du nån färg i solen i år?
skogstroll
absolut ingen färg alls haha. första veckan + några dar till på semestern var stekheta och eftersom jag hatar hög värme gömde jag mig, sen blev det regn regn och regn och då var det ju heller inget kul. Skum sommar....
Farbror Blå
Så skogstrollet är lika vit som farbrorn själv? trodde jag skulle ta hem vitpriset i år giggle.gif
skogstroll
CITAT (Farbror Blå @ 31-08-2010, 13:55) *
Så skogstrollet är like vit som farbrorn själv? trodde jag skulle ta hem vitpriset i år giggle.gif

nope det blir jag som tar hem det haha tummenupp.gif nä det får i såfall bli brun utan sol
Aqvakul
fick mest "jobbebränna"....
skogstroll
det närmaste det jag kommer är UT-brändhet och det sätter inte spår i huden utom möjligen högt blodtryck och då blir man ju röd
Farbror Blå
röd är inte kul, som synes blev jag uiinte ens det i år dock slap.gif
skogstroll
inte jag heller... har man blitt "mossig" eller var semestern bara skräp helt enkelt?
*Stintan*
Håller mig helst i skuggan så någon solbränna finns inte.
xlxl67
Brun i ansiktet och på armarna samt under knäna - sk entomologbränna. Men det var det värt. biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (xlxl67 @ 31-08-2010, 15:00) *
Brun i ansiktet och på armarna samt under knäna - sk entomologbränna. Men det var det värt. biggrin.gif

Hittade du nåt nytt spännande då?
Som entomolog vore det närmast konstigt om du solat magen, ryggläge betyder ju ofta döden för dina småttingar flirting.gif
sqrulan
giggle.gif Här är också en albino, jag hatar värme och det har nog med åldern att göra. Har tillbringat semestern innomhus med att renovera köket och annat, den hetaste veckan gick jag bara och flämtade.
Sen så blir man ju bara gammal och rynkig i förtid av solen! cool.gif
Farbror Blå
CITAT (sqrulan @ 31-08-2010, 15:37) *
:

Jahaja, därför jag känner mej så ung och fräsch i år? giggle.gif
sqrulan
CITAT (Farbror Blå @ 31-08-2010, 15:45) *
Jahaja, därför jag känner mej så ung och fräsch i år? giggle.gif

tummenupp.gif Precis! Man är ju bara brun ett tag då man solar men man är rynkig hela livet sedan! yes.gif
gnon49
Det bästa uv-skyddet är ju kläderna. Ljushylt som jag är ligger jag aldrig i solen. Det är att be om problem, om inte annat så i framtiden. Är man mörkare är det kanske inte så farligt men jag avstår i alla fall från rent solande.
abbbe
Har ljusbrun hy (eller det man kallar för olivfärgad hy) i vanliga fall, men har blivit betydligt brunare nu i sommar.
skogstroll
CITAT (sqrulan @ 31-08-2010, 15:37) *
giggle.gif Här är också en albino, jag hatar värme och det har nog med åldern att göra. Har tillbringat semestern innomhus med att renovera köket och annat, den hetaste veckan gick jag bara och flämtade.

gud vad snygga vi ska vara sen jämfört med de andra smile.gif
fuchsian
Det blev endast då jag jobbade i trädgården, shorts och liten tröja, men kanske mer under våra båtturer.
Brukar undvika solen när det är som hetast, gillar inte sån värme.
Brukar inte sola ansilktet, keps eller annat, blir först fräkning, men efter midsommar är färgen jämnare,
Jag brukar dock inte bränna mig utan blir brun även att jag är rödlätt med gröna ögon. ..fuchian...
sqrulan
CITAT (skogstroll @ 31-08-2010, 16:18) *
gud vad snygga vi ska vara sen jämfört med de andra smile.gif

giggle.gif Helt klart, vi kommer att se ut som 20 åringar, inte en enda rynka.
Skämt åsido men jag har sett äldre damer som har toksolat så deras hud ser ut som lädret/skinnet i deras handväskor! slap.gif Snyggt? Njaaa...?
Kom faktiskt på att mina armar är bruna upp till axlarna för jag var ju tvungen att klippa gräsmattan då det var varmt och soligt! thumbdown.gif
Farbror Blå
Tja, kanske ska man göra som jag gjorde redan då Elsa Beskow skrev om mig?
I en ännu opublicerad barnbok, gjordes jag till mannekäng för en dag, och se så fin baddräkt jag fick.
Något lite för avslöjande, enligt min mening, så jag behöll kläderna under, för att inte chockera.

[attachment=54585:Beskow.jpg]
sqrulan
giggle.gif Varför har du på dej fängelsedräkten, dom "rutorna" som du visade i första inlägget var väl okej?!

edit: Bilden i första inlägget är borta??
malcolm
Jag älskar att vara ute i solen bara det finns vatten i närheten så man kan svalka av sig lite men denna sommar kom jag mig inte ut med kanoten en enda gång och jag har inte badat utomhus i år heller. Mina fötter är dock randiga eftersom jag gått med sandaler hela sommaren och jag är lite brun på framsidan då jag suttit ute med bar överkropp i trädgården emellanåt, hembränt mao. coolgleam.gif
Farbror Blå
Men MAlcolm!! hembränt är väl förbjudet? giggle.gif
xlxl67
CITAT (Farbror Blå @ 31-08-2010, 15:33) *
Hittade du nåt nytt spännande då?
Som entomolog vore det närmast konstigt om du solat magen, ryggläge betyder ju ofta döden för dina småttingar flirting.gif

Jag är inte entomolog (mera naturromantiker) men har varit ute o spanat fjärilar/blommor/ekologi hela sommaren. Inget nytt för vetenskapen men för egen del som ex Mnemosynefjäril, Veronikanätfjäril, Backvisslare... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon