Full version: Buxbom i kruka
Maggi
Jag har sedan tre år två mindre buxbomsbollar i kruka. Allt har gått jättebra ända tills vi flyttade dem till mina svärföräldrar för ett år sedan. Efter den vintern så fick de på ena sidan röda blad. Vi hade dem i norrläge medan mina svärföräldrar har haft dem i söderläge. Är det någon som har samma erfarenhet som jag? Har det blivit för mycket sol eller beror det på något annat.

Maggi
ariana
Vet inte kanske solen mina riktigt stora buxbom
är helt bara på baksidan åt norr de står intill en tujahäck så det måste ju bli så, men gröna i söder står ej i stark sol
små har jag ju några som ja satt själv. rolleyes.gif
Unn
jag tror att det är vårsol i kombination med frusen jord som åstadkommer missfärgad buxbom, vilket brukar rätta till sig av sig själv längre fram på året, fast det är ju inte så snyggt under tiden, så jag skulle nog testa att flytta krukorna till skuggigare läge. har för mig att rödfärgade blad också kan bero på brist på ....magnesium...kanske...? Är de omplanterade med ny jord?

Unn - med massor av buxbom varav en del röd på våren smile.gif
Maggi
De är inte omplanterade så det kan vara ett skäl. Jag skall ge de små liven ny jord lite längre fram i vår. Tack för tipsen.

Maggi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon