HelenaLJ
Jag har en två år gammal tujahäck (Brabant). 1 1/2 meter därifrån har jag en rabatt där jag i sommar har hittat en sorts ogräs som jag inte kände igen. När jag rensade ogräs i dag hittade jag ett sådant ogräs som hunnit växa sig lite större, och det hade börjat växa ut små utväxter som ser ut som tujabarr. Sprider sig tujor så kraftigt, och hur gör de det? Jag tycker att det kan räcka med allt annat ogräs som hela tiden dyker upp, utan att också få ogräs från tujorna smile.gif
Pia L
Jag puffar och knycker den här tråden lite då jag också undrar om man kan fröså en tuja, jag har fått tag i frön och vill veta om det är lönt att lägga energi på att få dom att gro.

Annars var min egen teori att dom kanske skickar rotskott som hamnat i rabatten, vanligtvis så klipper man ju närliggande gräsmatta så att man då aldrig ser skotten.....min teori bara, men det vore kul om någon som visste ville svara.
ingrids
Visst kan det vara frösådd http://www.odla.nu/fs/article/file_12300.html
HelenaLJ
Jaha, då har jag alltså ytterligare en sorts ogräs att tampas med:).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon