Flaxxs,
Skrev tidigare om mina Sundaville. De var väldigt sega att ens börja växa när jag fick dom som skott fr. Odla sent på våren, så de fick vara med min pelargonsamling.
Har bytt endast en gång krukan till ett snäpp större och sen fortsatte de att vara vara gröna ändå tills ett par veckor sedan satte de igång att blomma, båda två.
Dessa ynka plantor är endast knappa 2 dm höga utöver krukan, men blommar, det gör de i växthuset.
Har endast gett dom en vanl. blomsternäring under hela tiden.
Du sade ju att de är inneväxter, så då får det bli så. Jag undrade bara att hur länge tar det innan de blir sådär jättestora och maffiga?
Min vackra sommarmalva dog efter den invation av pyttesmå, runda eländen. Jag var för sent ute att bespruta den. som tur var, hade jag den på ett ställe där det inte fanns flera växter än den.
Vacker vad den med med sina vackra blommor, men har tänkt att skaffa mig en ny planta till nästa år, ev flera om det nu är att de är sådana som lätt dra på sig ohyra.
Du är mej en hejare med växter! det uppskattas säkert från flera håll än bara från mig.
Med resten av dina råd har jag redan kommit en bit på vägen, men sätter du avocado - kärnan direkt i jord, eller gör du nåt annat innan? Täcker du hela kärnan? Har hört att lämna toppen bar? stämmer det?
Jag är också en frågvis hejare, men när man inte har vetskap och bara massa böcker, så är det inte så enkelt. tackar för hjälpen!

... fuchian ....