tintin1
Hej, jag är i ett stort behov av hjälp från nån med erfarenhet av Vigna caracalla (Snäckböna). Planterade den som ett litet skott i våras och den är nu enormt stor, säkert 4 meter långa rankor. Ser nu också att den ska till att blomma, dock i senaste laget tycker jag. Nu skulle jag gärna vilja övervintra den men vet inte hur. Vilken temperatur? Ska den klippas ner och isf hur mycket? Förvaras ljust?
Vill jättegärna lyckas att hålla den vid liv till nästa vår. Nån som kan hjälpa mig?
Tintin.
Alexander-VG-zon3
ljust och svalt skulle jag ha den, ca +5c +15c. vattna den någon gång i månaden men står den kallt låt den torka upp ordenligt. klipp bara veck det som är dött till nästa år. annars om du tycker den är för stor så kan du toppa den lite nu eller till våren. men mycket kan vissna ner under vintern så det kan bli onödigt att klippa den på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon