Full version: Salix magnifica!
dicentra
Hej!

Har köpt en Salix magnifica eller magnoliasälg på svenska.

Nu undrar jag hur hög blir den o var trivs den bäst??

Tack på förhand!

Vänligen Marie-Louise:-))
Huggorm
Aldrig hört talas om den tidigare, men en snabb research visar att den blir en stor buske eller lite träd, upp till 6m. Det verkar också som om den trivs vid vatten, ungefär som de flesta andra salix. Verkligen en spännande sort, var fick du tag på den och står det något om vilken zon den klarar och så?
dicentra
Hej Huggorm!

Verkar som den klarar zon 3 o zon 4 vid gynnsamma lägen.
Har köpt min hos Tommy Ahnby i Munkedal.
Han är grossist egentligen men jag var där med STA på en bussresa nu i somras.
Får man möjlighet att komma dit är det bara till att gratulera,för vilket utbud han har!!

Lite ovanliga träd o buskar o mängder med olika magnolior,o väldigt prisvärt:-))
Kan verkligen rekommenderas!!

Vänligen Marie-Louise
Huggorm
CITAT (dicentra @ 03-09-2010, 17:12) *
Hej Huggorm!

Verkar som den klarar zon 3 o zon 4 vid gynnsamma lägen.
Har köpt min hos Tommy Ahnby i Munkedal.
Han är grossist egentligen men jag var där med STA på en bussresa nu i somras.
Får man möjlighet att komma dit är det bara till att gratulera,för vilket utbud han har!!

Lite ovanliga träd o buskar o mängder med olika magnolior,o väldigt prisvärt:-))
Kan verkligen rekommenderas!!

Vänligen Marie-Louise

Aha, honom har jag tänkt besöka, men det har inte blivit av. Bor nästan granne med honom nämligen biggrin.gif
dicentra
Lyckost dig!!! 000.gif
Alexander-VG-zon3
det är en vacker salix du har, själv frågade jag på ett annat forum vad det va jag hade, tydligen var det Salix fargesii jag hade (liknande som den som du har).

denna växt jag frågade om är min pappas, har fått sticklingar av han som jag fått rotanlag på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon