Full version: Rallylydnad
Monica i Nässjö
På måndag ska vi återigen börja en kurs i rallylydnad, ska bli så kul. Jo, vi gick samma kurs i våras men efter halva kursen började Zelda löpa, typiskt. Efter löpet har vi haft en period på två månader med skendräktighet och totalt ointresse för allt men nu är vi på hugget igen. Lite intresserad om någon annan håller på med rallylydnad?
zaaritha
Ursäkta min dumhet--men; vad är rallylydnad?
zissi
Vad kul det låter Monica. Hoppas det fungerar bra för er i höst då.

Jag anmälde oss till en kurs i rallylydnad förra hösten men sen blev det för få anmälningar så den blev inte av. Synd. I höst har jag glömt bort det. Kanske skulle kolla upp det hela.
http://rallylydnad.se/index.php?option=com...8&Itemid=32
Monica i Nässjö
Så bra att du länkade Zissi, finns nog många som inte vet vad rallylydnad är.

Tycker absolut att du ska kolla upp om ni har några kurser, det är så himla roligt. Och alla kan vara med, det krävs ingen BC eller schäfer för att börja tävla med bra resultat tongue.gif . Jag testade tävlingslydnad innan men där krävs det så mycket mer diciplin och mycket mer träning, rallylydnad är mer lekfullt. Tur att trädgårdsäsongen börjar gå mot sitt slut nu så att jag kan koncentrera mig på hundträning lite mer i stället. blush.gif
Bettis
Utbildade mig till rallylydnadsinstruktör (långt ord smile.gif förra året så vi har hållt några kurser nu och alla är jätteglada för en del hundar kan inte springa/hoppa för mycket så då funkar inte agility och några gillar inte lydnadens petnoga tragglande. Då är ju rallyt kanon för det ligger ju lite mitt emellan, skoj är det också så lycka till med kursen hoppas ni får roligt ihop.
zissi
Finns ingen rallylydnadskurs här omkring i höst thumbdown.gif . Till våren kanske det blir av i grannstaden, men tycker det är lite för långt dit.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon