Full version: Fådda/bytta fröer,
Margith
Jag har fått/bytt ganska många fröer under de senaste åren.
Många gånger har det varit fröer som jag aldrig skulle komma på tanken att köpa fröer till. Men får du dem, sår du dem, eller hur? laugh.gif
En del har blivit favoriter som jag inte vill vara utan.

De jag kommer ihåg på rak arm är:
Törnrosas kjortel. Den såg mamma hemma hos mig första året och då kom hon ihåg att mormor alltid hade den. Nu är den en favorit hos oss båda smile.gif
Silverek. Vilken underbar utfyllnad i sommarkrukorna.
Ballongblomma. Vilken tacksam växt.
Tagetes. Äckelblomma som jag lärt mig att uppskatta.
Dahlia. Tantblomma....
Palettblad. Suverän i en stor kruka, inget annat, bara den i massor yes.gif
Känguruäpple. Du milde vilken bamsing det blev w00t.gif men den återkommer (på annan plats) nästa år 000.gif

Perennerna nämner jag inte, då blir inlägget så långt att ni inte orka läsa laugh.gif .

Med det här inlägget vill jag tacka er alla, ingen nämnd, ingen glömd thanks.gif

Har ni fått nya favoriter från fröer som ni fått/bytt till er? Såna som ni aldrig skulle ha kommit på tanken att köpa?

Meriona
Mamma har fått Kardvädd via mig från Wilmer, den är hon väldigt förtjust i (och jag också). smile.gif

Peztis
Sibirisk hjärtstilla för den är så söt och anspråkslös.
Och så gillar jag hirsen från Busfröerna - den ska jag plocka frön på så jag har mer nästa år!
CillaM
Agastache 'Alabaster' och Black Adder' är frösådda hos mig och jag bara älskar dom, Clematis tangutica likaså. Men det bästa är när man får tag på en växt som man direkt älskar och som man också kan plocka fröer av, år efter år....
Krolliljan
Jag har fått många fina fröer av "Odlavänner". thanks.gif
Jag är jätteglad för alla jag fått.
Just nu njuter jag särskilt av de franska kungsljusen och höstvädden. Båda två är växter jag inte letat efter men är jättetacksam för att de nu står i min trädgård.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon