September
Hej!
Vad är detta för en blomma? Jag har fått den och hon som jag fick den av vet inte vad det är för något.
Vänder mig återigen till er här inne på Odla.[attachment=54711:h_stf_rgad_blomma.jpg]
abbbe
Kan det vara Palettblad?
Alexander-VG-zon3
Acalypha amentacea ssp. wilkesiana - Mosaikblad, vilken namnsort det är vet jag inte men tycker det ser ut som en sådan. stå i öst eller västläge och rusmtemp åretrunt ev något lägra på vintern (ca +15c +20c). håll lätt fuktig under våren-sommaren-hösten låt de torka upp lite på vintern innan du vattnar igen. från vår till höst ge näring ca 2-3gånger per månad.
September
CITAT (flaxss @ 05-09-2010, 17:05) *
Acalypha amentacea ssp. wilkesiana - Mosaikblad, vilken namnsort det är vet jag inte men tycker det ser ut som en sådan. stå i öst eller västläge och rusmtemp åretrunt ev något lägra på vintern (ca +15c +20c). håll lätt fuktig under våren-sommaren-hösten låt de torka upp lite på vintern innan du vattnar igen. från vår till höst ge näring ca 2-3gånger per månad.

Du är verkligen ett levande lexikon Flaxss smile.gif Tack för hjälpen och för informationen. Jag är så imponerad av dina kunskaper. Jobbar du med växter? Kanske lite för personlig fråga, men jag tänkte högt smile.gif

/September

Ser ju nu att du har en hemsida och att du jobbar med växter. Jag är inte helt vaken. skyller på att klockan är lite för mycket för en gammal dam smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (September @ 05-09-2010, 22:55) *
Du är verkligen ett levande lexikon Flaxss smile.gif Tack för hjälpen och för informationen. Jag är så imponerad av dina kunskaper. Jobbar du med växter? Kanske lite för personlig fråga, men jag tänkte högt smile.gif

/September

Ser ju nu att du har en hemsida och att du jobbar med växter. Jag är inte helt vaken. skyller på att klockan är lite för mycket för en gammal dam smile.gif

åhh tusen tack för snälla ord, fast det måste nog finnas många fler än jag som är levande lexikon.

känner inte mig som det giggle.gif .

sedan är det nåt jag inte kan så försöker jag hitta det. smiley_small_hug.gif det är roligt att hjälpa till.
September
CITAT (flaxss @ 05-09-2010, 23:13) *
åhh tusen tack för snälla ord, fast det måste nog finnas många fler än jag som är levande lexikon.

känner inte mig som det giggle.gif .

sedan är det nåt jag inte kan så försöker jag hitta det. smiley_small_hug.gif det är roligt att hjälpa till.

Jag vill så gärna lära mig mer, försöker leta på google och på bilder. Fast ibland får jag bara ge upp när jag inte hittar. Jag har ju knappt namn på några av mina krukväxter och de flesta har jag ingen koll på vad det är för några confused.gif giggle.gif

Än en gång tack smile.gif smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon