marya
Jag tovar (och vill lära mig spinna) av "kattull".

Har du en långhårig katt, tar jag gärna emot den urkammade och ev bortrakade pälsen! Det måste vara långhårig katt, annars är fibrerna för korta, men ras och färg spelar ingen roll.
Om man samlar pälsen i en plastpåse, 3-literspåse t ex, pressar ut luften och stänger till, tar det inte så stor plats att samla den.

Jag betalar naturligtvis för porto + 10 kr/hg päls.

Skicka mig ett pm!

/Maria Andersson
Whiskuchi
Jag har korthårskatter men vill tipsa om http://www.kattforum.se
marya
Aha, tack det ska jag kika på!
Myosotis
Ring och prata med veterinärer! De måste ju ofta raka av päls inför operationer och pälsen slängs bara.
marya
Tack - ännu ett bra tips!
Miro
Vad ska du ha pälsen till? jag har ragdollisar och de har lång päls men ingen underull...
marya
Va!?? Har de ingen underull??? Märkligt.

Jag ska tova av pälsen, och då är det underullen man använder.
zissi
Hör inte hit egentligen unsure.gif , men i somras träffade jag en kvinna på Gotland som av sin pudel (som levde i 15 år) hade stickat 7 tröjor och några andra saker som jag inte kom ihåg vad det var för något. Hon gjorde allt från grunden själv. Det blev otroligt fint garn av pudelpäls tydligen. Har själv ingen erfarenhet av detta alls.

Lycka till Maria med dina projekt! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon