Nu på lördag (11/9) kl 11-13 är det växtmarknad på Landbadets parkering vid Gustavsberg söder om Uddevalla. Även om det inte blir lika stort som förra året, då de västsvenska STA-kretsarna hade sin gemensamma marknad här, kommer det ändå att bli en marknad som är väl värd ett besök. Jag kommer att ha med ett lager fina perenner att sälja, bl a kraftiga blågullplantor. Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland.
Välkomna!!!
Olle
Välkomna!!!

Olle
ingrid fuxwall
11-09-2010, 19:36
Hur var det?
Hade tänkt åka dit men fick ingen hjälp så jag stannade hemma
Jag är nöjd med helgens alla tre marknader. Skördefesten i Kungälv var riktigt lyckad, för trots att det småregnade hela tiden kom det en jämn ström av besökare. Det var inte så många växtförsäljare där, men däremot gott om växtsugna köpare. Jag hade bara fyra små växter kvar när det var slut, hade jag vetat det kunde jag ha tagit med mig ett mycket större lager.
Ett sådant större lager hade jag med mig hos Trädgårdsamatörerna i Uddevalla igår, där det var ganska gott om både säljare och köpare. Många trogna STA-medlemmar var förstås där, men också en del nytt folk. Det är roligt med den bredd av kunskap och intresseinriktningar som finns i vår krets. För mig gick försäljningen riktigt bra här också.
Och idag var det Mariagårdens dag i Stenungsund. Den började inte så bra, jag var rädd att dagen skulle regna bort. Men efter några skurar klarnade det upp och blev riktigt fint. Mycket folk kom och köpte ekologiska grönsaker, fint hantverk och även växter av mig. När Zuzukigruppen (fiolspelande barn) skulle spela måste ju åtminstone deras föräldrar vara med och lyssna, och sedan drog den fantastiske historieberättaren Rolf Olsson en hel del folk. Även dragspelsgruppen Bi-draget (där flera medlemmar även är biodlare) blev uppskattad för sitt framträdande. Över hälften av mina växter blev sålda, så även om jag har växter som skulle räcka till ett par marknader till så har lagret krympt en hel del i helgen.
Olle
Eva i Höga
14-09-2010, 15:28
Vill bara gratulera dig till att det gått så bra på marknaderna under helgen! Jätteroligt för dig, du är en kämpakille!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.