Full version: Täckbark?
em_san
Jag måste köpa mer täckbark och tidigare har jag köpt den på plantagen som jag faktiskt tycker har blivit ok efter att den fått torka upp när man haft ut det ur påsen (när man först öppnar påsen ser det ut som kompost, men när den torkat upp blir den fin. Dock så är bark bitarna bara medelstora).

Men nu undrar jag om det är värt att åka 1,5 timme för att köpa det (har alltså ca 11 mil till närmsta plantagen butik) eller om det är samma kvalitet på granngårdens eller tex änglamarks täckbark vilka är det enda jag annars hittat här i närheten. Har blomsterlandet täckbark för jag har aldrig sätt att de har det? Det jag är ute efter är alltså sånt 4 eller 5 säckar för 100-150kr.
octachoron
Jag har köpt täckbark på Blomsterlandet, tre säckar för ? kr.
mamamaggan
Vi använde Granngårdens förra veckan och vi tyckte den såg bra ut. Då hade de erbjudande om att köpa fyra och betala för tre d v s 147 kr för fyra säckar.

Vi köpte också täckbark från en handelsträdgård ansluten till Bo Grönt , den täckbarken var också bra , och där sålde man 3 för 100.

Här ser du vilka som är anslutna dit http://www.bogront.se/.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon