Full version: Silvernjurvinda
carinah
Sådde denna enligt mitt tycke trevliga ampelväxt i fjol. Har skaffat frö i år också. Hur stor bör ampeln vara? Behöver den mycket näring?
Helen i Piteå Zon 5
Jag sådde frön tidigt ifjol, den behöver väldigt lång tid på sig för att hinna till sommaren. Jag satte ihop 2 och 2 plantor i en ca. 14cm väggkruka. Jag har övervintrat mina plantor ljust och svalt och dom är fortfarande lika fina. Har nu prövat att ta sticklingar och det funkar oxå, så nu ska jag driva upp flera plantor så man har till sommaren. Jag gödslade inte dom mer än någon annan kruka. Lycka till! /Helen
carinah
Tack Helen, fröna är redan i jorden.
Kajsa
Tack för det tipset Helen, jag har köpt frön första gången i år av silvernjur-
vinda och vad jag trodde kunde man direktså den ute, men då vet jag
bättre. Kul att den kan sparas. Ska ha min i en stor kruka med en gul
Austinros, det blir snyggt tror jag.
estet
Jag hade den också ifjol...både som hängande och krypande/täckande. Satte tidigt frön men tog ut plantorna för tidigt, var inte nog varmt så de stannade av.
Eva i Skåne
Jag skyndade mig att så mina fröer igår smile.gif när jag läste att de behöver lång tid på sig.
Eva St
Hur ser denna skapelse ut???
Eva St
estet

Här är den!
Eva St
Den var ju kanonläcker - sån får det bli
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon