Full version: Idol
Sidor: 1, 2
Meriona
Vad skönt att inte veta vilka människor ni talar om, så behöver man inte bli ledsen när nån blir utröstad. smile.gif ÄR det bara två kvar nu alltså?
netha
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 22:36) *
Vad skönt att inte veta vilka människor ni talar om, så behöver man inte bli ledsen när nån blir utröstad. smile.gif ÄR det bara två kvar nu alltså?

Tror att det är kanske 6 - 7 kvar ... har inte så noga kontroll, eftersom jag inte tittar ... bara lyssnar. smile.gif

Nej jag är inte så engagerad att jag skulle bli ledsen om mina "favoriter" skulle bli utröstade ...
är mest ett konstaterande av mitt tyckande. smile.gif
sqrulan
Livet är "kanske" mer än Idol! tummenupp.gif

Jay, Minnah och Olle.
Vad jag vet så har tre stycken gått vidare fast jag är tröttare än trött... sleeping.gif

Däremot så gillar jag inte djurplågeri som dom håller på med på tv 400. Låt hundstackarn vara hund!!!!! ranting.gif
netha
Nåmen nu var det sorgligt att Linnea åkte ut ... mot Minnah som ju redan åkt ut tidigare och fått ny chans. sad.gif
netha
Olle tummenupp.gif

Knarkaren Jay och Minna som redan röstats ut men fick ny chans ... i final. thumbdown.gif
Pia L
Som tur är så är det ju ingen tävling om vem som är den mest ofelbara personen utan tävlingen avser vem som har den bästa rösten och då är det helt klart dom två bästa som gick till final.
Jay har en sådan bredd i sin reportoar med en röst som är råare än rå och även mjuk smäktande röst.
Minna blev orättvist utröstad från början och fick som tur var komma tillbaka och få en andra chans, nu fick hon visa vad hon går för och hon är den av alla som verkligen utvecklats under tävlingens gång och dessutom besitter en mycket stark röst med härlig heshet.
Två mycket värdiga tävlande till finalen!
ryss_борис
Kollar ej på det
anncharlotte
CITAT (Pia L @ 04-12-2010, 00:56) *
Som tur är så är det ju ingen tävling om vem som är den mest ofelbara personen utan tävlingen avser vem som har den bästa rösten och då är det helt klart dom två bästa som gick till final.

Fast jag tycker nog att TV4 ska se över sina regler till nästa år, för om det nu är som det sägs totalt drogförbud, så alltså till och med en öl är förbjudet, tyder ju detta på att dessa regler gäller om man inte har drogproblem, för har man det så gäller dom inte. Eller så är det så att reglerna gäller bara om man inte kommit tillräckligt långt i tävlingen och är favorit till att vinna.
Jag tycker att det blir lite underligt, inte för att jag önskar Jay nått illa eller att han skulle blivit kickad, men regler måste ändå gälla alla om dom ska finnas.
Man kan ju inte låta bli att undra över vad som hänt om det varit någon av dom först utröstade som hade ertappats ?
Pia L
Då anser jag att det var mer fel att låta Geir och Linda få vara med i tävlingen så länge som dom var, som redan etablerade artister så "stal" dom ju en plats för någon annan som kunde ha blivit upptäckt, vilket jag trodde var meningen med tävlingen, just att finna nya idoler.
sqrulan
Kul att det blev Jay och Minnah kvar, jisses va Jay sjöng bra i fredags!

edit:felstavning.
zissi
Jag tyckte det var synd att Olle åkte ut. Han har en sådan annorlunda och härlig röst. Jag hade vilja sett Jay ( absolut bäst röst enligt mig) och Olle i finalen. Vissa av Minnahs toner är lite för falska ibland annars har hon ju utstrålning och så....
sqrulan
Poff!!!! Jay är vinnaren!!! Jag dööör då han sjunger den låten!!!♥♥ För då var jag också småkär i nån..... madonnas
Krolliljan
Hoppas att Jay vinner. Han har varit bäst helt igenom tävlingen, tycker jag.
zissi
Jay vann yahoo.gif !!!

Vilken röst han har wub.gif !!!
Cacki
tummenupp.gif tummenupp.gif blomma.gif wub.gif
netha
Har inte tittat på Idol ikväll men såg på FB att Jay vann.
Men om man tänker efter ... vad ger detta för signaler till våra barn och ungdomar ... när ett produktionsbolag hyllar en knarkare!? Inte var detta en engångsföreteelse ... inte första gång han knarkade.
De har nolltolerans men väljer ändå ...att låta honom vara med och tävla. Så sorgligt! sad.gif
blomkronan
CITAT (netha @ 10-12-2010, 23:41) *
Har inte tittat på Idol ikväll men såg på FB att Jay vann.
Men om man tänker efter ... vad ger detta för signaler till våra barn och ungdomar ... när ett produktionsbolag hyllar en knarkare!? Inte var detta en engångsföreteelse ... inte första gång han knarkade.
De har nolltolerans men väljer ändå ...att låta honom vara med och tävla. Så sorgligt! sad.gif

Jag reagera på det oxå! men samtidigt som han vann... kände jag, att nu har han fått en ny chans smile.gif och jag hoppas att han tar vara på den...
och genom det... visar våra ungdomar att man kan sluta!
netha
CITAT (blomkronan @ 10-12-2010, 23:46) *
Jag reagera på det oxå! men samtidigt som han vann... kände jag, att nu har han fått en ny chans smile.gif och jag hoppas att han tar vara på den...
och genom det... visar våra ungdomar att man kan sluta!

Och hur visar han det ... att han slutat ... om han nu gjort det.
Inte så lätt när man hamnar i rampljuset ... ser man ju när artister som varit där länge, berättar hur allt går till. sad.gif
Och om han gjort det så vore han vär medalj ... inte någon man läst om som klarat det "bara så där" Hux flux över en natt.
zaaritha
Så----Jay vann?
Det var väntat!
Killar vinner 8 av 10 gånger!
Eller mer!
sqrulan
CITAT (netha @ 10-12-2010, 23:52) *
Och hur visar han det ... att han slutat ... om han nu gjort det.
Inte så lätt när man hamnar i rampljuset ... ser man ju när artister som varit där länge, berättar hur allt går till. sad.gif
Och om han gjort det så vore han vär medalj ... inte någon man läst om som klarat det "bara så där" Hux flux över en natt.

Men tänk posetivt...du är så nedlåtande! Varför skulle inte han klara sig???? OM han nu skulle knarka ihjäl sig så är det hans val, det förändrar inte min glädje! innocent.gif
sqrulan
Vilken skit låt dom sjöng som vinnare! Den är en låt för två om den ska vara bra! Tycker jag!? flirting.gif
Iren
Vi tyckte också att vinnarlåten var trist, stack inte ut på något sätt. Jay kunde inte heller lyfta den trots han har en bra röst. Nu får man nog höra den mycket ett tag på radio...
Gita
CITAT (sqrulan @ 11-12-2010, 12:24) *
Men tänk posetivt...du är så nedlåtande! Varför skulle inte han klara sig???? OM han nu skulle knarka ihjäl sig så är det hans val, det förändrar inte min glädje! innocent.gif

Så klart att han vann och det p.g.a. röst och utstrålning. Hans ev. drogvanor har väl inget med hans musikalitet att göra.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon