violator
Jag har lite funderingar på att börja planera för ett växthusbygge nästa år och då eventuellt börja med markarbete nu under hösten.

Jag har ingen erfarenhet av huskonstruktioner, men ser väl mig som normalhändig (ett par altaner och bygg av utemöbler har det blivit) - jag är i a f noggrann och inte rädd för att ge mig på saker och prova :-)

Tänkte fråga er som själva byggt växthus i trä om hur "svårt" ett sådant projekt är?

Jag har sökt här i forumet och på andra ställen, samt googlat efter ritningar till olika varianter av växthus, men har inte hittat något vettigt. Har ni några tips i form av länkar eller kanske bra svensk eller engelsk litteratur?
officinalis
Jag har tyvärr inte så många råd att ge dig. Men jag har pratat med en kille som bygger en del egna växthus.
Han poängterar att det är viktigt att hitta en bra vinkel för taket så att man kan minimera att det droppar (för att undvika svampsjukdomar hos växterna). Likaså är det viktigt att se till att taket fixar eventuellt snötryck (kan eventuellt lösas med värmeslingor?).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon