Jag tror helt klart på idén. Det finns MÅNGA som har råd men inte tid, jag lovar. Allt handlar om prioritering..
RUT avdraget är ett måste, annars krymper nog dina kunder rejält. Dock skulle jag avråda om att visa på hemsida hur det kommer att se ut. Nöjda kunder får man om förväntningarna är rätt. Det kvittar hur resultatet blir, bara man får reda på det från början. Att ge någon drömbild på en hemsida kan skada mer än det gör nytta.
Var sen ärlig. Säg: denna rosen är underbar men den behöver x å på sig att växa till sig, eller detta persiokoträdet ger otroligt goda frukter men risken för krussjuka är stor, dessa perenner sprider sig och vill du inte ha hela rabatten full måste du gallra etc
Om du ska visa något på din hemsida så visa dina föregående projekt. Gärna hur de ändras från år till år. (när du varit i gång ett tag)
Gratis är gott och ska du få en fot in så var billig eller gratis i början - varför inte en gratis konsultation? Om du gör ett bra jobb kommer mun mot mun metoden vara din bästa marknadsförare.
Hantverksjobb och dyl letar folk oftast inte på hitta.se efter utan man vill ha referenser från någon man litar på. Jag skulle aldrig anlita firma Fixa Fia utan att veta att den firman gör bra jobb. Även om du är billig/gratis i början kommer du ha igen det mångfalt och spara in på dyr marknadsföring sen istället.
Sen skulle jag rekommendera att starata AB. De har sänkt kostnaden till 50 000 och dessa köper du snabbt upp med div trädgårdsredskap och dyl. Enskild firma har många nackdelar med sig då firmans ekonomi är lika med din egen. Speciellt om du är gift och har barn. Inte roligt om du går bort och de blir sittande med massa skulder i ett företag som var i uppstarten och inte kom igång.
Har du fler frågor får du gärna kontakta mig för mer hjälp. Skriver annars lite om mitt senaste projekt - ehandel,
härGo for it girl!