Katarina H
Hej! Jag står med 30 kg supergod potatis i hallen och undrar hur jag ska förvara dem? Jag har ett varmt hus utan källare och med golvvärme (inomhus inget alternativ alltså ), en krypvind och ett kallgarage med ungefär samma temperatur som utomhus. Det är väl för kallt för potatisen antar jag, men kanske kan jag vira in den i frigolit eller något annat isolerande, vad vet jag...?? ohmy.gif Tacksam för kloka idéer, själv har jag inga. Annars får jag väl skänka bort potatisen till alla jag känner! smile.gif
Nette
Pröva att göra precis som du skrev, att isolera den med tex frigolit eller trä en grov tygpåse jag kommer inte ihåg vad de heter utanpå och fyll med torv, lecakulor eller frigolit emellan. Ställ ut i ditt garage, din vind kanske är ännu bättre? Ta det ställe där du har minst kyla, troligen din vind eftersom värme stiger och det borde hålla några plus. unsure.gif Orkar du och har gott om frysutrymme! skala och klyfta en rejäl mängd och frys in i påsar så är det bara att plocka fram, olja långpannan, hälla i potatisen och baka den i ugnen i 225 grader i 30 min. Rör om efter halva tiden. Ta ut och salta Mums.... smile.gif
gammelnalle
Vad hände!!!??? Har jag drömt att vi har svarat dig.... Var vi för dumma mot dig... så du har raderat allt?

en mystifierat nalle

ooops nu har jag fått förklaringen... den låg under en annan "tråd".... jag höll på att riva sönder pälsen på skallen,,, tongue.gif laugh.gif sleep.gif wacko.gif blink.gif
Katarina H
Hej kära odlarvänner! Tack för alla svar. Jag har inhandlat frigolitlådor för en billig penning på Bauhaus och stoppat ned min potatis. Med förkyld bebis hemma och vaknätter så har jag inte hunnit svara och tacka för alla kloka svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon