hrnick
Hej!

Jag har en habanero och en annan chiliplanta som tyvärr har tappat väldigt mycket av sina blad. Det börjar med att bladen skrumpnar och sedan faller de av väldigt lätt. Jag kan inte se några djur, prickar eller annat på bladen. Jag har i två veckors tid duschat av plantorna varannan dag utan resultat.

Vad kan det vara för fel? Kan det vara brist på näring? Kan det vara något i jorden som påverkar växterna? Det kommer hela tiden nya skott så det verkar inte vara någon större fara med plantan men tyvärr hinner de aldrig bli stora innan de faller av. Inga andra växter verkar ha påverkats så jag misstänker att det är något som drabbat just mina chiliplantor.

Tacksam för svar!

stef
Förra året hade jag nåt liknande på min Red Servino bytte då jord och (större) kruka och då piggnade den till.
Den drar enormt med vatten så jorden kanske lakas ut?
hrnick
Tack för ditt svar!

Plantorna är omplanterade, nu är det bara att vänta och se...
skånepåg
Det börjar bli höst oxå såvida du inte ha tillägsbelysning??
Mina habanero e nästan helt kala och gula fruktor som står i söder men de kommer nog inte överleva för har inte belysning iheller =(
Bassam
Hej
Om den fått mycket vatten, det händer med mig också så jag bytt jord och blir aktsam med vatten..
H:Bassam
hrnick
Tack för alla svar!

Jag har planterat om växterna nu och de verkar ta sig. Vattning och ljus har inte varit något problem tidigare så jag hoppas att det ska fungera i fortsättningen också. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon