Full version: Sparris
kagu
Drog upp sparrisplantor från frö i våras, plantorna står nu i en odlingsbädd. Bör jag sätta ut plantorna där dom slutligen ska stå nu eller ska jag vänta till våren kommer.
Peztis
Har väl eg samma bryderi men har beslutat att planera ut dem på ett ställe där de får växa ifred och sedan plantera dem på "rätt ställe" nästa år - om jag hittar det stället! biggrin.gif
Rigoletto
Hej!

Jag tycker att ni kan plantera ut dem nu. Direkt på rätt plats. Då slipper de bli störda i vår. Jag har själv precis flyttat på en rad sparrisplantor.

Med vänlig hälsning

Ann
Peztis
Jo, det kanske är det bästa... Men jag vet inte var jag ska plantera dem och har ingen lust att ställa mig och gräva ett helt nytt land.
Kanske jag planterar dem i större krukor och gräver ned hela krukan under vintern. Då kan jag ju lätt flytta dem när jag vet var jag vill ha dem.
Vi får se...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon