Full version: Callablomning
Eva St
Har i år haft flera jättefina Callor som blommat i stort sett hela sommaren men detta var på knölar som var köpta i våras. Hade även övervintrade knölar sedan förra året och de har blivit gröna kraftiga och fina i bladen men inte blommat med en enda blomma
Undrar nu om det är svårt att få dem att blomma mer än ett år för då är det ju inte så stor ide att lägga krut på att övervintra dem för det är ju blomningen jag vill åt
Har för mig att jag hört något om att de inte är så blomvilliga år två men är lite osäker på om det är så
Någon av er som vet????????????????
Eva St
Ingen som vet confused.gif
Alexander-VG-zon3
dom KAN behöva mycket värme och lång sommar (plus vatten och näring) för att blomma rikligt. är sommaren dålig blommar dom mindre och utvecklas sämre.

det kan vara bra att förklutivera dom inne, ta fram dom tididgt så dom börjar växa tidigt. därefter avhärda och sätt ut.

mina som är på friland blommar inte alls. men får massor av nya blad.
Eva St
Jag har förkultiverat dem både de som jag hade från förra året och de jag köpte i våras så de har fått precis samma behandling av mig
Alexander-VG-zon3
då är det nog mer av en väder fråga. fel väder och fel sommar.

det du kan göra är att fortsätta spara dom och hoppas på att vädret blir bra. ge dom näring ca 3-4gånger per månad.

mina doftliljor brukar blomma överdådigt varje år men denna sommaren noll blommor även då jag startade dom tidigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon