I dag er det 5 voksne katter som bor ute, de er fortsatt halvville, inne hos meg bor to som er helt tamme, en som er delvis tam, og mine to gamlekatter som jeg hadde fra før.
Etter brudd med min samboer må jeg flytte herifra... og han vil ikke ta over ansvaret for kattene. Jeg har bodd alene her ute frem til nå, men nå må jeg ut av huset. Jeg har ny kjæreste, han bor i New York, og planen er at jeg skal flytte dit. Jeg har en leilighet der som står og venter, men jeg kommer meg ikke avgårde før de tamme kattene er omplassert.
Villkattene håper jeg at bonden ved siden av vil ta over foringen av, han matet de før jeg tok over. De to gamlekattene flytter til min mor.
Jeg har hatt annonser ute på blocket.se, djurenesvenner, katter.nu, finn.no, facebook, alternativ.nu, på alle butikkene i nærheten - uten resultat. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har brukt så mye tid, krefter og ressurser på å redde disse kattene, og jeg er helt fortvilet over situasjonen.
Kattene er vant til å være mye ute, og de er selvfølgelig vant til andre katter. De er alle barn av villkatter, men har bodd inne hos meg i 3-4 år nå. De vil alle kunne være glimrende gårdskatter.
Tuxi er en svart og hvit hankatt, født 2006, han er den kuleste kattene jeg har møtt. Han er sosial, men selvstendig, tilbringer mye tid ute, fanger mye mus. Han følger etter meg når jeg går ut i skogen, eller jobber i hagen, men tar også lange turer alene. Han vekker meg om morgenen med et kyss på kinnet (hvis det ikke hjelper dytter han brillene mine ned på gulvet, det pleier å gi en reaksjon fra meg

Björk er en liten brunsort myk jente, født 2007. Hun tilbringer også mye tid ute, men er en ordentlig kosejente. Hun var livredd mennesker da jeg traff henne første gang, 4 uker gammel. Minstemann i kullet, og litt underernært. Hun brukte litt tid på å ble trygg på mennesker, men i dag er hun som en vanlig katt. Veldig søt liten frøken.

Gaia er en langhåret, grå/sort/brun jente, født i 2007. Hun har bodd hos meg siden hun var ca. 6 mnd gammel, før det levde hun i skogen med sin mor. Jeg har ikke greid å få henne like tam som de andre kattene, hun blir fortsatt skremt av mennesker i bevegelse. Når hun legger seg ned derimot er hun den mest kosete katten jeg har møtt. Hun maler høyt, og sikler så det spruter

Jeg tar imot alle tips og råd jeg kan få for å få omplassert kattene!
Er det noen der ute som kan hjelpe?