CarlJohan
Letar efter en lövsäck som är en s.k. pop-up, dsv en säck som man kan fälla ihop och sen när man skall fälla ut den så är det en fjäder som får den att "poppa upp".

Skall vara på ca 100-200 liter. Hittar den på sajter utomlands men ej i Sverige.

Mycket tacksam för hjälp.

Mvh

Carl Johan
Åsa, mälardalen zon 2
Är det en sån här du menar

Isåfall säljer Willab den i olika storlekar (postorder).

Största storleken verkar vara 90 liter, 295kr (dyrt tycker jag, fast det är nog billigare än att skicka efter från annat land).

http://www.willabtradgard.se/
Hannele
Jag köpte en grön stor säck med handtag på Överskottslagret för 10 kr,
använder likadan till att frakta tvätt i.
KURT
"IKEA påsar" fungerar ju också bra.
LindaA
Igår såg jag att Jula hade en lövsäck, de använde ordet "pop-up" i texten. Vet inte om den var så stor som du ville ha, men var billig (29:- tror jag det var).
Eva i Skåne
Alltid får jag bra idéer från forumet tongue.gif . Det är så tråkigt att först kratta ihop löven i högar och sen på dem igen för att transportera iväg i korg eller rullebör biggrin.gif
Rullebör vet väl inte ni norr om Skåne vad det är, eller?

Ett annat tips till lövräfsningen är att lägga ut en gammal presenning och räfsa upp löv från alla håll på den. Sen kan man dra ihop hörnen och bära iväg eller dra iväg i ett eller två hörn som en ensamstående äldre dam sidan om brukar göra.
Cilla
Jag gillar också pressenningskrattning. Att fylla och tömma korgar är det tråkigaste med lövräfsningen.
LindaA
Presenning använde vi i höstas.... och tur var det för det hade aldrig gått med skottkärra! Inte med säck heller, vi hade alldeles för mycket löv för det! Fördelen med en säck är väl att det inte går att fylla på för mycket i den, en presenning går tyvärr att göra alltför tung... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon