Catten
Hej
Jag skall åka till Stockholm nästa fredag. Finns det nån som har tips på nått kul man kan besöka/göra för att få ett stopp på vägen?
/Catten
Ralf
Hej Catten
Vet ej hur du åker men jag antar att du skall åka bil. Jag har sjäkv åkt denna väg många gånger o för det första vill jag rekommendera dig att åka via Jönköping. Trots att delar av vägen kallas dödens väg i likanden är den mkt bättre än att åka via Örebro. (har åkt båda vägarna!)

För det andra så är det vinter just nu. De utflyktsmål jag känner till är inte särskilt märkvärdig så här års o ligger inte så nära landsvägen att de är värda omvägen dit.
Julita tex kanske tom har stängt o ger dig nog minst 2 timmars extra körväg.
sad.gif

så kör raka vägen men kör försiktigt! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Ralf @ 28-01-2004, 20:51)
Trots att delar av vägen kallas dödens väg i likanden är den mkt bättre än att åka via Örebro. (har åkt båda vägarna!)

Ett antal ggr har jag åkt den vägen och jag är faktiskt inte alls förvånad över att den kallas Dödens väg.
Inte pga vägens beskaffenhet men desto mer pga bilister som absolut inte kan hålla sig till angivna hastighetsbegränsningar och undvika livsfarliga omkörningar.

Numera har ju antalet dödsoffer minskat allteftersom kameror kommit på plats.
Det om något visar väl en del av vårt "ögontjäneri"
Blomstertanten
CITAT (Ralf @ 28-01-2004, 20:51)
Hej Catten
Vet ej hur du åker men jag antar att du skall åka bil. Jag har sjäkv åkt denna väg många gånger o för det första vill jag rekommendera dig att åka via Jönköping. Trots att delar av vägen kallas dödens väg i likanden är den mkt bättre än att åka via Örebro. (har åkt båda vägarna!)

unsure.gif Och vad är det för fel på Örebro ???

tongue.gif Förutom alla Örebroare alltså ? tongue.gif

Catten!
Synd att det inte är sommar, då hade jag rekommenderat ett besök i Stadsparken i Örebro! Men nu är det nog bara slottet eller Gustavsviks äventyrsbad som kan va kul.(beror förstås på vad man menar med roligt)
Ralf
Vägern över västgötaslätten och in i Närke, som är motorvägslös, saknar mitträcke, är inte rolig att göra.

Örebro i sig är det inget fel på, bara man förstår språket smile.gif *retas*.
Så fort en Örebroare öppnar munnen så tänker jag på Hjalmar från Viby.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon