Full version: Olofstorp 18 sep 2010
anne-li i olofstorp
Efter att ha varit "sjukdomsfixerad" hela sommaren säger jag: 18 sep är alla välkomna hem till mig..Förutsätter att ni tar det som jag har det ( I år är inget bra år för min trädgård, då mamma är sjuk) men ta med er påsar, etc,..jag har alltid kaffe, mm,PM a mig så får ni vägbeskrivning,.säger c:a kl 12. Kan det vara något???? Har ingen stor parkering, men har 1 500 km trädgård.Välkomna! Hör av er så jag vet!!!!!!!

Välkomna alla! Hör av er så får ni vägbeskrivning, om någon behöver hämtas vid buss etc så fixar vi det!!!!
Anne-Li
Kryddan03
Jag letade som tusan efter datumet för träffen hos dig. Det lät så trevligt när jag läste det första gången i någon tråd. Gillade idén att göra något och inte bara träffas och fika, om du förstår. smile.gif Men sedan tappade jag bort vilken tråd det var och visste inte riktigt vad jag skulle söka på.

Så, det var nästa helg? Attans! Då skall ena vovven ställas ut i Vårgårda. sad.gif
Nåja, man skall inte gråta över vissna blommor - de kan alltid bli kompost. Får bli en annan gång kanske. smile.gif
ingrid fuxwall
Jag kommer, och hoppas att Ni skulle kunna vara så snälla att Ni blev omplaceringshem åt mina perlargoner. Jag har fyra sorter, två doftpelargoner och två vanliga. Den ena har vit och grönbrokiga blad.

Ägnade mig åt sticklingsförökning i våras och det lyckades över förväntan så här finns upp emot 100 stycken och så många kan jag inte förvara över vintern så jag hoppas någon/några kan tänka sig att ta emot ett antal krukor.
CillaM
Hej alla ni som ska komma på träffen hos Anne-Li nu på lördag! Jag har 22 st. liguster i krukor som behöver hitta sin ägare! Intresserad? Anmäl intresset då till mig via min mail fonzasattecknet.hotmail.com SENAST fredag kl 23.00 den 17/9!
Aqvakul
Jag önskar er alla en riktigt trevlig dag hos Anne-Li.

Krama gärna värdinnan från mig!

//Anders
ingrid fuxwall
Vi får göra en gruppkram till henne från dig
ninnisky
Jag tar med mig kameran för att föreviga kramen från dig Aq!
Aqvakul
CITAT (ninnisky @ 18-09-2010, 00:26) *

Perfekt! kompiskram.gif
Jeanette/västra götaland
Just nu ser det inte så ljust ut för mig. Sonen känner sig inte riktigt bra men jag skall hålla ögonen på honom under närmsta timmarna för att se hur han verkar.
Hoppas verkligen att jag kan komma för detta vill jag inte missa.

Skall jag ha med mig något?
Har äpplen som tyvärr är ganska maskätna men det går ju att skära bort. Om någon vill ha skriv bara här i tråden så tar jag med för som det är nu slängs det mesta på komposten och det känns lite synd.
Jordgubbsplantor kan jag ta med, både vanliga och en sort med rosa blommor.
Smultron vanliga och sådana som är stora och vita.
Är fläderbären mogna ännu tro(hur skall de se ut?) för om de är det jag ta med det också.
Jeanette/västra götaland
Jag kommer men blir lite sen.
Tar med äpplen.
Meriona
Kalajsar ni och gräver fortfarande?
Hoppas att ni har haft trevligt! kompiskram.gif
Wilmer
Hoppas ni haft det supertrevligt!! Själv har jag tillslut fått upp potäterna, men inte nog att dela med mig av coolgleam.gif
CillaM
Vi hade det jättetrevligt! Fick en guidad tur genom en trädgård med uppväxta växter, där det gömdes mycket kärlek och omtanke i det gröna. Tänk vad trädgårdar kan inspirera! Jag insåg att jag har mycket kvar att plantera hemma. Vi kommer köra åtminstone en dag till hos Anne-Li för att plantera rosorna som vi grävde upp i samband med att vi grävde hela den biten. Någon som har en idé på vad som kan passa ihop med rosorna, förutom lavendel? Gärna något som håller ätande insekter borta från rosorna...
anne-li i olofstorp
Måste bara få tacka för en härlig dag!!! Totalt var vi 13 st som "tjöta" grävde coh stod i!!! Mitt rosenland, som var fullständigt igenväxt har nu fått en upprensning, och inte visste jag att det var så kul att få visa upp trädgården...... flirting.gif
Tack än en gång! Ni "gjorde min dag"! Och det var länge sedan jag hade såååå roligt!!! smiley_small_hug.gif
ninnisky
Så synd att jag inte kunde vara med. Hade så gärna velat - men mor är väldigt sjuk och det får prioriteras just nu.
Kram till alla er som var så duktiga igår smiley_small_hug.gif
anne-li i olofstorp
Jag förstår! Jag om någon förstår....
Hoppas hon bättrar sig!
Tack för din tanke!
Kram!!!
smiley_small_hug.gif
Vi får ses en annan gång!
Anne-Li
ingrid fuxwall
Vilken trädgård Anneli hade! och vilka goda päron!
Grävde lite men insåg att den energi jag har får jag nog lägga hemma - Ni får ursäkta att jag inte återkommer och gräver mer. Min energi får jag lägga hemma hos mig själv.

Gisses vilka goda kakor man blev bjuden på, riktiga fettbomber och sanslöst goda
anne-li i olofstorp
Tack!
Du är alltid välkommen, även som ickegrävande.....
Eva i Höga
Jag som inte hade möjlighet att träffa er vill gärna se några bilder. Kan man få det? naughty.gif
Aqvakul
CITAT (ninnisky @ 18-09-2010, 00:26) *

Väntar otåligt på resultatet.. naughty.gif
malcolm
Jag skulle också behöva en sådan här dag där jag fick hjälp av trevliga människor, min "trädgård" ser bedrövlig ut efter det att jag har haft två strokes och inte riktigt orkat ta itu med saker och ting. Bor i Huddinge strax söder om Sthlm och självklart bjuder jag på mat och kaffe till dem som till äventyrs vill komma och hjälpa mig men Ni får akta er för katten. help.gif Skicka ett PM om intresse finnes.
Solstorm
Jag har varit utan dator ett tag och inte kunnat tacka för dagen i Olofstorp tidigare. Åh, en sådan trädgård. Mycket växter i många trädgårdsrum. Lite snirklig att ta sig runt och titta och nya överraskningar hela tiden. Verkligen fint att få se. Huset gick inte av för hackor det heller. En sådan fin planering och så fint inrett. Jag kan lugnt säga att jag är mycket avundsjuk. Och tack för det överdådiga fikat som kunde göra vilken konditor som helst avundsjuk.
anne-li i olofstorp
[attachment=55282:h_st_011_xx.JPG] [attachment=55279:h_stx.JPG]

Äntligen har jag tagit mig ett tag och laddat ned de två foton jag lyckade ta!
Tack än en gång ni alla som gjorde mig den äran att dels titta och även jobba i trädgården. smiley_small_hug.gif sweatingbullets.gif
Jag lever fortfarande på skratten ni gav mig!!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Fattar inte varför en bild kom med 2 ggr!!!???
Nåja, mer att njuta av då då!
Jeanette/västra götaland
Tack för en trevlig dag.

En sådan trevlig trädgård du hade, riktigt inspirerande. Och vad mycket fint du hade.

Har varit utan internet sen 18 och återfick det i förrgår därav det sena svaret.
anne-li i olofstorp
Tack själv, vad roligt att du kom, och vad roligt våra små hade det.... mitt barnbarn Linnea pratar om det ännu.....
Kram!
ingrid fuxwall
Blev det någon uppföljning i dag?

ingrid
anne-li i olofstorp
Tyvärr, Cilla och jag bestämde som igår, men så blev ju mamma sämre och vi satt på Sahlgrenska akuten hela dagen.
Och idag har jag varit helt slut och färdig! Skall försöka peta ner rosorna och så får vi väl ta en träff när folk får någonting med sig också!!!! flirting.gif
Kram
Anne-Li
CillaM
Du vet Anne-Li, det finns flera dagar som vi kan välja på, ifall du vill. Du ska ju ha lite annat från mig också.
Wilmer
Tråkigt med mamma Anne-Li trostar.gif . Skönt med goa skratt, synd att missa er, men vi ses en annan gång kompiskram.gif
Meriona
Ja det var tråkigt att hör att mamma blivit sämre Anne-Li, hoppas att det är tillfälligt. trostar.gif
ingrid fuxwall
Instämmer och hoppas att din mamma återhämtar sig.

Din trädgård var fullkomligt underbar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon