Sussie F-Flower
Tänkte bara tipsa om programmet "Paradiset på jorden", ikväll kl 21. Kunskapskanalen.
Kan ju kanske vara kul att se...

Så här står det i programtexten:

"Paradiset på jorden. Trädgård.
Vi får vandra i de allra äldsta levande trädgårdarna som araberna anlade för tusen år sedan i Spanien.
Men också i trädgårdar i Frankrike, Tyskland och Sverige som alla gemensamt bär den uråldriga drömmen om ett paradis på jorden. Filmen gjordes 1988 av Catarina Dunér. Säsong 1."

Ha det så gott, alla trädgårdsvänner! biggrin.gif
Red Top
Tack snälla för tipset.

Ser sällan på TV och missar därför ofta intressanta program. Ska försöka komma ihåg i kväll kl 21.00. smile.gif

Aqvakul
Mycket intressant - tack snälla... yahoo.gif thanks.gif
Senorita
Stort tack för tipset - hade inte observerat detta! Blir säkert mycket intressant. Catharina Dunér är ju suverän...
zissi
Satt just och kollade in kvällens "värt-att-se-program" men det här missade jag, thanks.gif
kerstin z5-6
gissar att Alhambra är med en upplevelse att se irl med
Sussie F-Flower
Fasen också, jag ska ju jobba inatt (strax på väg) och jag kom på att vi har inte K-kanalen på jobbet!!! -cry-.gif

Kan någon försöka att snappa upp ett ev reprisdatum och skriva det här.

Tack!

Vad kul att så många verkar vara intresserade! smile.gif
Red Top
Det har jag redan kollat, om jag skulle missa i kväll. Det går i repris den 18/9. Vet inte när.

Nu vet jag tiden oxå. Kl 17.00 på lördag. smile.gif
zissi
Bra Red Top att du kollade in repristiderna....missade tiden med en timme slap.gif ...fick för mig att det började 22.00.

Minnet thumbdown.gif wacko.gif

Förresten, var programmet intressant ni som såg det?

Sussie F-Flower
CITAT (Red Top @ 14-09-2010, 20:05) *
Det har jag redan kollat, om jag skulle missa i kväll. Det går i repris den 18/9. Vet inte när.

Nu vet jag tiden oxå. Kl 17.00 på lördag. smile.gif

Tusen Tack! blomma.gif
Överbölingen
Ett strålande program. Nu är jag både historiskt och arkitektoniskt intressead förutom trädgård så det föll mig helt i smaken.
Tack för tipset!
Sussie F-Flower
CITAT (Överbölingen @ 15-09-2010, 00:39) *
Ett strålande program. Nu är jag både historiskt och arkitektoniskt intressead förutom trädgård så det föll mig helt i smaken.
Tack för tipset!

kompiskram.gif
Aqvakul
Vackert, intressant, men lite segt..
Solstorm
Har det visats tidigare i TV tro? Nu såg jag inte detta programmet men vet att jag har sett något åt det hållet för flera år sedan.
Red Top
Filmen är från 1988, så den har säkert visats tidigare i något sammanhang.
Sussie F-Flower
Jag har nyss suttit och tittat på Kunskapskanalens höstprogram och det verkar som att det ska bli 4 program av den här kvinnan, Katarina Dunér.
4 tisdagar i rad, kl 21, med start igårkväll.
http://svt.se/2.136456/1.2145084/manniskan...pageArt527895=0
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon