Ally
Vad kan det vara för fel med tomatplantan?
Några blad ser ut så här på två av mina 10 tomatplantor i växthuset, båda är Brandywine.

[attachment=54906:tomato.jpg]

Går mot slutet av säsongen bara, eller är det nån sjukdom?
Ska jag plocka bort dom bladen?
Roggan
CITAT (Ally @ 14-09-2010, 22:32) *
Vad kan det vara för fel med tomatplantan?
Några blad ser ut så här på två av mina 10 tomatplantor i växthuset, båda är Brandywine.

[attachment=54906:tomato.jpg]
Går mot slutet av säsongen bara, eller är det nån sjukdom?
Ska jag plocka bort dom bladen?

Jag har samma problem med en av mina tomatplantor på balkongen. Har också funderat ett tag på vad det kan vara. Den är av sorten "Elin". Har en körsbärstomat (kommer inte ihåg vilken sort) bredvid men den verkar inte ha blivit "angripen". Vill också veta vad det kan vara...
Åsa, mälardalen zon 2
Näringsbrist, det behöver dock inte innebära att man gött dåligt tomatplantor tar inte upp vissa näringsämnen när det blir kallt, nu behöver man dock inte bry sig om detta tomatsäsongen är ganska snart över.
Ally
Ha! Det var det jag mistänkte faktiskt eftersom min kanna med näringsvatten tog oftast slut när jag kom till slutet av raden!
Efter bladen började se ut så där har jag börjat vattna från den änden av bädden.
Tack!
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon