Full version: Stackars mig...
katrin
Var på underbara Zetas igår och gjorde av med massa pengar. Shoppade rosor Louise Bugnet, och alunrot, olika sorter/nyanser, och lökar, och blommor till höstkrukor.... Kom hem sent så det blev middag och mystid med barnen, så växterna står i sina krukor, och rabatten är ogrävd.... Men, åh vad jag har fått mycket inspiration nu, jag som inte har gjort NÅNTING i trädgården i sommar, nu är jag så sugen på att gräva och få ner allt i jorden!!! Och nu REGNAR det och jag måste JOBBA!!! ranting.gif Känner mig som en barnunge, jag vill gräva NU!!!
Helen i Piteå Zon 5
Det har hänt mig med att inspirationen har inte kommit förrän det har blivit höst... lugn... det kommer fler goa soliga dagar yes.gif
fuchsian
Här är en till!!!! Nu börjar det bli så kallt att allt det andra fr. våren ska in eller en del kastar jag. möblerna ska ur fr. växthuset och det finns många sådana måsten.
Men varje dag ser jag stället som ska grävas upp och förberedas för min kommande rosenbuske. Har plockat fram vinterkrukorna som ska hängas i växthuset med höstväxter och måste köpa matjord åt mina prospekter, men ännu blir det stilla några dagar innan jag sätter igång.

Det är tur att det finns sådant att se emot när lökarna är också planterade...... tummenupp.gif ...fuchian...
katrin
skönt att vi är fler likasinnade... tongue.gif
Jag har också en hel massa måsten att göra, men det är på något sätt inte lika lockande att förvalta (röja, rensa, städa) som att göra nytt whistling.gif Dessutom har jag bara en enda rabatt i min ganska nya trädgård (byggde nytt hus för några år sen), och den är verkligen FULLPROPPAD, så jag MÅSTE gräva en ny rabatt (till, förutom rosplanteringen... : )

Kollade i alla fall vädret, och det verkar bli uppehåll i eftermiddag, så då ska grävas!!!
Solstorm
Tror inte att jag tycker synd om dig katrin. Grattis till att lusten kommit tillbaka istället!
katrin
hihi, det gör jag inte heller. Tycker synd om mig själv alltså. Jag är bara så otålig!!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon