Solstorm
När jag såg Beatrice Ask och Thomas Bodström debattera så slog det mig hur lika varandra de är. Båda ser försupna ut och båda saknar läppar. Laila Freivald var ju också en justitieminister som saknade läppar, fast jag tror inte att hon såg lika försupen ut.
Huggorm
En sak jag reagerade på när jag såg Beatrice Ask tillsammans med statsministern är hur liten hon är. Det märks ju inte när hon är ensam i TV-rutan, men nu såg det nästan kul ut biggrin.gif
Solstorm
En Marjasina kanske?
Meriona
Jag tycker att de ser ganska normala ut båda två faktiskt. g.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 15-09-2010, 14:36) *
Jag tycker att de ser ganska normala ut båda två faktiskt. g.gif

tummenupp.gif
Alla blir vi äldre! Bea har föresten mognat betydligt som politiker. Hon är mkt bättre som justitieminister nu, än hon var som skolminister i Bildts regering.
Gossen Ruda
Asken försöker kompensera sin korthet genom att växa på bredden. biggrin.gif En annan politiker som är kortvuxen är Leif Pagrotsky, 1,61 möh.
Aqvakul
Politik är ingen skönhetstävling!
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-09-2010, 17:21) *
Politik är ingen skönhetstävling!

Icke desto mindre påverkas valresultaten av det visuella
andersen
CITAT (Huggorm @ 15-09-2010, 19:16) *
Icke desto mindre påverkas valresultaten av det visuella

Ja det borde vara som i Italien....jämställdhets ministern
Huggorm
CITAT (andersen @ 15-09-2010, 19:27) *
Ja det borde vara som i Italien....jämställdhets ministern

Hon hade fått min röst oavsett vilket parti hon representerade
Aqvakul
Vad hjälper det dig att hon är snygg?
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-09-2010, 19:54) *
Vad hjälper det dig att hon är snygg?

Då blir det roligare att följa debatterna
Elisabeth-Västkustkolonisten
Inte kan jag se någon likhet mellan B Ask och T. Bodström.

Är inte heller en stor fan av Ask men jämförd med Bodström är hon jättebra.
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 15-09-2010, 20:10) *
Då blir det roligare att följa debatterna

Roligare ? Blir du uttråkad av att titta på någon som t ex har fått skador i ansiktet ?

Det roliga är väl att lyssna på hur de diskuterar och hur de klarar av att bemöta varandras åsikter/förslag/politik ?
Anma
CITAT (Huggorm @ 15-09-2010, 19:33) *
Hon hade fått min röst oavsett vilket parti hon representerade

Så nu borde jag ha önskat att Mona Sahlin sett ut på det där viset. Eller?
Huggorm
CITAT (Anma @ 15-09-2010, 21:58) *
Så nu borde jag ha önskat att Mona Sahlin sett ut på det där viset. Eller?

Det hade säkert gett en och annan röst
Anma
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 09:40) *
Det hade säkert gett en och annan röst

Hm, det kanske därför Wallström är så populär? Hon är ju ganska snygg, eller?
Men att Anna Lindh var populär förklarar det inte, hon såg väl ut som folk är mest.
Det förklarar inte varför Reinfeldt är så populär han ser ut som rakad cockerspaniel med vattenskalle,men han kanske väcker "tyck synd om mig" känslor?

Allvar nu,
Är det sant det du säger så är det faktiskt ganska hemskt.
Låta utseende gå före politisk uppfattning.
gnon49
Ask är väl unik så till vida att inga stormar blåst kring henne. Annars brukar ju just justitieministrar avgå den ena efter den andra efter präktiga skandaler. Ett pärlband av skandaler allt sedan Geijeraffären. Måste vara en otacksam ministerpost.
Anma
CITAT (gnon49 @ 16-09-2010, 12:06) *
Ask är väl unik så till vida att inga stormar blåst kring henne. Annars brukar ju just justitieministrar avgå den ena efter den andra efter präktiga skandaler. Ett pärlband av skandaler allt sedan Geijeraffären. Måste vara en otacksam ministerpost.

Bodström är lika unik han i så fall, det stormade väl inget runt honom heller under hans tid efter att han tog över efter Laila. Eller minns jag helt galet?
gnon49
CITAT (Anma @ 16-09-2010, 12:18) *
Bodström är lika unik han i så fall, det stormade väl inget runt honom heller under hans tid efter att han tog över efter Laila. Eller minns jag helt galet?

Nej du har säkert rätt där.
Gunilla T
CITAT (gnon49 @ 16-09-2010, 12:06) *

Skandal eller bara oerhört dåligt omdöme?....hon ville skicka kallelser till misstänkta sexualförbrytare hem till den misstänkte i grälla lila kuvert ohmy.gif
Huggorm
CITAT (Anma @ 16-09-2010, 12:18) *

Det stormade en del när han ville införa övervakningssamhället eller vad media kallade det. Men det kan ha varit efter att han blev av med ministerposten som de uttalandena kom, jag minns inte exakt
gnon49
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 12:45) *
Skandal eller bara oerhört dåligt omdöme?....hon ville skicka kallelser till misstänkta sexualförbrytare hem till den misstänkte i grälla lila kuvert ohmy.gif

Det är nog inte vad man säger, utan hur man handlar som avgör en justitieministers väl o ve. Ingen har fått avgå för ett plumt uttalande, utan för att dom agerat privat eller i tjänsten på ett sätt som gjort att dom fått avgått.
skogstroll
I går natt drömde jag att jag gick till busshållplatsen. Väl där så låg det en drogutslagen människa i diket. Sedan när bussen kom så kom även Tomas Bodström och ville bjuda mig på "fluffig sockerkaka" för jag fyllde år (inte för att jag gjorde det men..) ... där har ni nått att fundera på... giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 16-09-2010, 12:45) *

Jo, det var väl lite mycket - men annars måste jag motvilligt erkänna att hon numera är en ganska skicklig minister...

(Än så länge har jag dock inte börjat drömma om henne - tack och lov...)
herkules
CITAT (Huggorm @ 15-09-2010, 13:17) *
En sak jag reagerade på när jag såg Beatrice Ask tillsammans med statsministern är hur liten hon är. Det märks ju inte när hon är ensam i TV-rutan, men nu såg det nästan kul ut biggrin.gif

hon är pytteliten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon