mandy848
jag har nu satt mina hibiskussticklingar i vatten istället för riot root efter en massa ågren och funderingar om vad som verkade bäst.
då jag tar upp dem och kikar på "snittytan" verkar den tämligen "geggig" genomskinligt slajm typ! den sort jag kom över är ungskott och inte alls vedartad och vill gärna sloka i till i riot root. jag är livrädd för att övervattna i riot root då det vid tidigare försök bara verkar vilja ruttna då ochså ungskott! finns det nått medel man kan slänga i för att det inte skall ruttna eller bilda massa äckel i vattnet?
Peztis
Nu vet inte jag vad riot root är men blir det en massa gegga och slajm så brukar jag skölja av rötterna under rinnande vatten ochs tälla dem i ett glas med nytt fräscht vatten.

Har jag flera stickligar av samma sort så hade jag nog provat att peta ned en del direkt i jord.

Slajmet är ju det som blir när det ruttnar...
mandy848
ska skölja dem, stoppar nog ner dessa i riot root istället och ber att jag får behålla dem :S
tack för svaret! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon