andersen
Förstår inte! åtalas för onödigtvis störande körning, vad är det för något mitt i natten i Skara, kan förstå åtalet mot att han inte använde blinkers, och tycker att det åtalet är bra. men onödigtvis störande körning har jag aldrig hört förut, och om det är så varför inte tillämpa det på raggar varven då?

störande körning
Huggorm
Många varv i hög fart i rondell brukar vara det samma som att ha sladd hela vägen runt. Kräver mycket skicklighet och kan vara väldigt kul, men det sliter på asfalten och utsätter medtrafikanter för onödig fara. Som jag skrev i cykeltråden, vägarna är ingen lekplats.
andersen
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 18:50) *
Många varv i hög fart i rondell brukar vara det samma som att ha sladd hela vägen runt. Kräver mycket skicklighet och kan vara väldigt kul, men det sliter på asfalten och utsätter medtrafikanter för onödig fara. Som jag skrev i cykeltråden, vägarna är ingen lekplats.

Fast då är det ju frågan om vårdslöshet i trafik, det är ju något helt annat.
fuchsian
Det står väl på en skylt fr. Norge till Sverige --- norrmän, endast 2 var runt i rondellen. .... fuchian...
Huggorm
CITAT (andersen @ 16-09-2010, 18:51) *
Fast då är det ju frågan om vårdslöshet i trafik, det är ju något helt annat.

Det råkade väll inte befinna sig någon i närheten som utsattes för fara? Men däremot låter ju sådant ganska mycket, så det är inget kul för de som bor nära.
Motti
Har hört att det bara är Norrmän som kör fyra varv i Rondellen confused.gif
Gita
CITAT (andersen @ 16-09-2010, 18:47) *
Förstår inte! åtalas för onödigtvis störande körning, vad är det för något mitt i natten i Skara, kan förstå åtalet mot att han inte använde blinkers, och tycker att det åtalet är bra. men onödigtvis störande körning har jag aldrig hört förut, och om det är så varför inte tillämpa det på raggar varven då?

störande körning

Hahha...det var jag med om en gång när jag var ung, en kompis körde varv på varv i hög fart, bilen var en folkvagnsbubbla, det slutade med att bilen välte.
Gita
fuchsian
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 20:54) *
Har hört att det bara är Norrmän som kör fyra varv i Rondellen confused.gif

När min make var på resa och var vid norska gränsen, så fanns det en ny rondell på den svenska sidan, så denna plakat ståd vid gränssen och de svenskar där hade roligt åt den.
detta är ett bra tag sen, men man brukar ju driva med norrmännen och så gör jag med dotterns polare när tillfälle ges, MEN de har sina egna vitsar om oss och det får jag tillbaka. Allt med glimten i ögat förstås! rotfl.gif .... fuchian .... (köra bil i Oslo är värre än man tror) de idiotkör.....
Huggorm
CITAT (fuchian @ 17-09-2010, 11:54) *
När min make var på resa och var vid norska gränsen, så fanns det en ny rondell på den svenska sidan, så denna plakat ståd vid gränssen och de svenskar där hade roligt åt den.
detta är ett bra tag sen, men man brukar ju driva med norrmännen och så gör jag med dotterns polare när tillfälle ges, MEN de har sina egna vitsar om oss och det får jag tillbaka. Allt med glimten i ögat förstås! rotfl.gif .... fuchian .... (köra bil i Oslo är värre än man tror) de idiotkör.....

Det är ju ofta exakt samma vitsar också, bara att svenskar och norrmän byter plats. Vem som kom på vitsarna först varierar nog, och kanske den som först hittade på dom aldrig ens hört talas om Skandinavien.

Bilkörning i Oslo är inte speciellt kul nej, det var när jag jobbade i centrum där jag köpte mig en GPS, det är enda stället jag egentligen behövt en. Men faktum är att Göteborg är precis lika jobbigt, och den lilla erfarenhet jag har av Stockholms trafik säger att även den är på ungefär samma nivå.
fuchsian
Det stämmer nog rätt bra, men har hört fler vitsar som jag inte känner igen, men kul har vi.

Japp, GPS är ett måste i Oslo för oss i alla fall som inte kör där så ofta. Dottern bor mellan Holmenkollen och Vigeland (du vet vad jag menar). jag sitter som nålar när hon och jag ska ut till stan, men hon kör som en biltjuv så där hänger inte jag med, men börjar vänja mig. hon säger att inte blunda mamma!!!!

Göteborg tycker jag är grötig att köra, däremot trivs jag med trafiken i Stockholm, kanske för att där har jag kört mycket mera än i Göteborg.
Inte tala om Paris --- 3 varv runt triumfbågen innan jag kunde pressa mig ur, helsike!!! London är mysig att köra i, no problemas, endast svårt att få parkeringar tillräckligt nära, kmen det går. ... fuchian...
malcolm
CITAT (andersen @ 16-09-2010, 18:47) *
men onödigtvis störande körning har jag aldrig hört förut, och om det är så varför inte tillämpa det på raggar varven då?

Ja men det gör man också, en fd. klasskompis till mig fick böta för att han och hans kompisar kört för många varv på raggarrundan i Gävle.
skogstroll
men vid hur många varv går gränsen egentligen... g.gif och varför
malcolm
CITAT (skogstroll @ 17-09-2010, 14:09) *
men vid hur många varv går gränsen egentligen... g.gif och varför

Oftast bor det folk utmed raggarundorna och att ha bilar som kör förbi gång på gång bara för nöjes skull kan vara nog så störande eftersom sk. raggarbilar ofta har V8:or som mullrar en del, antalet tillåtna varv vet jag dock inget om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon